HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > NŐI > Lélek > A boldogság üldözése

t: 1147

A boldogság üldözése

Ezek az úgynevezett pozitív pszichológusok az olyan állapotokat, mint a depresszió, az állandó aggódás is ezzel indokolják, s hangsúlyozzák, hogy vannak olyan jellemek, akik egyszerűen nem tudják elfogadni a „nem rossz” érzését.

„Természetesen lehetetlenség, hogy állandóan boldogok legyünk. Még a boldog emberek 10 százaléka is szomorú, és még egy napon belül is vannak boldogtalan pillanataik” – állítja a pozitív pszichológia mozgalom alapítója, Martin Seligman, Autentikus boldogság című könyvében.

Találja meg saját jó oldalát!
Az emberek sokszor saját magukat diagnosztizálják, ezeknek segítségével mérik fel „mentális gyengeségeiket” és nem figyelnek barátaik, családjuk tanácsaira és bizonyos jelekre, mint a sikertelenségtől való félelem, szociális helyzet miatti aggódás, kínzó megszállottság bizonyos dolgok esetén. De ha valóban boldog akar lenni, akkor túl kell jutnia az öndiagnózison, és használnia kell erősségeit. Számtalan terápia támogatja az előrejutást, de van, amikor éppen megtorpanást és stagnálást eredményeznek. Ismerjük fel ezért saját erősségeinket és erősítsük meg ezeket. Tanuljunk meg boldognak lenni, tanuljuk meg bánni a pozitív érzelmekkel, és nem nézzünk állandóan hátrafelé!

Ha valaki jót cselekszik, az jó érzéssel tölti el. Nem kell nagy erőfeszítést, vagy hatalmas változást tenni ahhoz, hogy ennek végrehajtása azonnal hasson és működjön. Sokkal bizakodóbb és elégedettebb lesz, még akkor is, ha rossz napja, rossz hete, vagy rossz éve van, mert alapvetően tudni fogja magáról, hogy jó ember.
A boldogságépítés modelljében mindenki nyer, mert mindenki épül, erősödik, csak csapolnia kell az erőiből. A www.reflectivehappiness.com oldalon a kérdésekre válaszolva megtudhatja, mik az ön erősségei.

Legyen minél rugalmasabb!
Mivel a szerencsétlenség elkerülhetetlen, ezért inkább jobb megadni magunkat ezeknek, mert így megedződhetünk, s ezzel később óvakodhatunk ezektől a negatív helyzetektől. Ha állandóan el akarjuk kerülni ezeket, az rosszat tesz a boldogságunknak. A boldog emberek beismerik, hogy a kudarcok és csalódások csak átmenetiek. És amíg megpróbálnak optimisták lenni, addig nem veszítik el a talajt a lábuk alól, s ez nem jelenti azt, hogy a realizmusukat is elveszítik. Tanulmányok szerint az emberek túlbecsülik a negatív dolgok hatását és ezzel sokkal nagyobb ezeknek a hatása.

Meditálás
Az antidepresszánsok felfedezése tette világossá, hogy agyunk működése pozitív kihatással van magatartásunkra, viselkedésünkre. Kutatások bizonyították azonban azt is, hogy magatartásbeli változásoknak pozitív hatásuk lehet az agyi működésre. Tibeti buddhisták életük folyamán 10ezer-50ezer órát töltenek el meditálással.


Amíg meditálnak, addig agyukat boldogság tölti el és pozitív gondolataik vannak. Aztán még akkor is, ha nem meditálnak, az agyukban lévő boldogság pontok szokatlan módon aktívak maradnak.

A Massachusetts-i egyetem stressz csökkentő klinikájának kutatói, dr. Davidson és Jon Kabat-Zinn egy biotechnikai cég munkatársait kérték meg arra, hogy nyolc héten keresztül, hetente egyszer meditáljanak. Azoknál, akik teljesítették a kérést, agyuk örömközpontjában sokkal aktívabbak lettek és sokkal pozitívabb lett a hozzáállásuk a dolgokhoz. Két hónappal később, amikor újra tesztelték ezeket az embereket, a meditációval elért előnyök még mindig mérhetőek voltak.
Hogyan kezdjünk el meditálni? Vonuljon el pár percre, és csak a jelen pillanatra gondoljon. A legegyszerűbb, ha leül egy székbe, egyenes háttal és kezeit a térdére helyezi, szemeit pedig becsukja. Koncentráljon a légzésére. Ha azt veszi észre, hogy agya nem figyel a légzésére, kényszerítse gondolatait újra vissza.

Nem kellenek formális utasítások, de ha könnyen elkalandozik, akkor inkább próbálja meg az irányított meditációt, egy csoportban.
A meditáció hangulat javító endorfin hormonokat old ki a szervezetben, csökkenti a vérnyomást, és ezzel csökkenti a stresszt, javítja az önértékelést, az izmok könnyebben ellazulnak, és jobban fogunk aludni is. Ha elhatároztuk, hogy túl fáradtak, elfoglaltak vagyunk, vagy úgy véljük, hogy egyszerűen csak rossz formában vagyunk, akkor rossz lesz a hangulatunk is.

(harmonet.hu)

2005.05.16

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok