HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > FÉRFI > Italozó > Eltűntek az olcsó dobozos sörök

t: 2281

Eltűntek az olcsó dobozos sörök

Néhány hét alatt teljesen átalakult a kínálat a legalacsonyabb árkategóriába tartozó sörök piacán: az elmúlt egy évben az olcsó német dobozos sörök taroltak a hazai sörgyártók nem kis boszszúságára, ám néhány hete hiába keressük ezeket a termékeket a boltokban. Míg a legutóbbi hónapokig gyakorlatilag az összes kiskereskedelmi lánc kínálatában szerepelt több, 60-70 forintért árult dobozos sör, addig most a legolcsóbb – mellesleg hazai – konzervsörök ára is száz forint körül mozog.

Az előzetes számítások szerint tavaly a Magyarországon értékesített – többségében alumíniumdobozos – külföldi sörök mennyisége elérte a 800 ezer hektolitert, amellyel az importsörök aránya egy év alatt megduplázódott, elérve a tíz százalékot. A dobozos sörök térségbeli inváziójának elindításában nem kis szerepe volt az eldobható italospalackokra 2003-tól kivetett németországi betétdíjnak, a most bekövetkezett magyarországi átrendeződés pedig a hazai környezetvédelmi jogszabályok változásának következménye szakértők szerint. A környezetvédelmi termékdíjakról szóló törvény értelmében ugyanis januártól a gyártóknak és importálóknak, valamint a kereskedőknek plusz díjtételt kell fizetni, amely alól csak abban az esetben szerezhetnek mentességet, ha termékeik meghatározott arányát – a sörök esetén 65 százalékát – újratölthető csomagolásban értékesítik.

Ennek ellenére a hazai sörgyártók nem szabadultak meg az olcsó külföldi konkurenciától, a kereskedelmi láncok ugyanis a környező országokból származó olcsó üveges sörökkel próbálják meg pótolni a kilistázott alumíniumdobozos termékeket. A termékdíjas szabályozás a kereskedelmi cégekre is vonatkozik, így az árszínvonal alacsonyan tartásához teljesíteni kell az újratölthető söröspalackokra vonatkozó 65 százalékos célkitűzést, hiszen csak ezzel szerezhető mentesség a díjfizetés alól. Az is nyilvánvaló, hogy a vásárlók részéről óriási igény van az alacsony árkategóriájú sörökre. Éppen ezért jelen pillanatban azzal tudják a leghatékonyabban kielégíteni a piaci igényeket, ha külföldről szereznek be olcsó, de visszaváltható csomagolásban forgalomba hozott termékeket – fogalmazott Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatói asszisztense.

Még nem egyértelmű, hogy nem szezonális hatásról van-e szó, ám tény, hogy az olcsó külföldi üveges sörök megjelentek. Ez azt mutatja, hogy a legalacsonyabb árkategóriában tartósan számolni kell az importtermékek nyomasztó árversenyével, ám a piac további alakulásában várhatóan a nyári hónapok lesznek a meghatározók – tette hozzá Fehér Imre, a Borsodi Sörgyár Rt. kommunikációs igazgatója.

2005.04.06

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok