HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > UTAZÁS > Érdekességek - Kultúrák > Shoppingolási szokásaink

t: 2152

Shoppingolási szokásaink









A ruha shoppingolást szükséges kötelességnek tartja tíz magyar közül négy, majdnem ugyanekkora azok aránya, akikre megnyugtató, pozitív hatást gyakorol eme tevékenység. Mindössze 2 százalék mondja azt, hogy kedvenc időtöltése a shoppingolás, viszont 6 százalék kifejezetten utál ezzel foglalatoskodni.

Az élelmiszerek beszerzését megnyugtatónak, pozitívnak tartja a válaszadók 38, szükséges kötelezettségnek pedig 36 százaléka. Kedvenc időtöltései közé sorolja 4 százalék, míg 2 százalék élelmiszerboltba sem szeret menni. Érdekes, hogy mind a ruha, mind az ennivaló vásárlást a magyarhoz képest több cseh, lengyel és osztrák tartja kedvenc időtöltésének. Kimagasló, 70 százalékos Ausztriában azok aránya, akik szükséges kötelességnek tartják a bevásárlást.

A csehek a tudatos vásárlás rekorderei Európában, ugyanis saját elmondásuk szerint 50 százalékuk soha sem megy cél nélkül, puszta időtöltésből vásárolni. Utánuk következnek az osztrákok 44, majd a magyarok 44, portugálok 42 és az olaszok 41 százalékkal. A másik oldalon a németek vezetik a listát: nagy többségük - 81 százalék - megy kisebb-nagyobb rendszerességgel, szórakozásból vásárolni. Őket követik a finnek 79, majd az olaszok 76, a belgák és a hollandok 75-75 százalékkal.

Egész Európát tekintve „utál” ruhát shoppingolni a britek és hollandok 11-11, valamint a belgák 10 százaléka. Ezek Európában a legmagasabb arányok. Kedvenc időtöltése viszont a ruhavásárlás a csehek 16, olaszok 14, németek és spanyolok 13-13 százaléka számára. Élelmiszert Európában legnagyobb arányban a csehek (22 százalék), lengyelek (16), svájciak (12) és németek (10) szeretnek vásárolni. Viszont a németek vezetik ezt a listát is, mivel 7 százalékuk utál élelmiszert beszerezni. Őket a britek és írek követik 6-6 százalékkal.

Ha összehasonlítjuk a ruházati cikk és az élelmiszer vásárlásának megítélését, akkor azt látjuk, hogy utóbbi több embernek okoz kifejezetten örömet. Ugyanakkor a ruhafélék megvétele inkább gyakorol megnyugtató, pozitív hatást.

Forrás: ACNielsen 42 országra kiterjedő, vásárlással kapcsolatos attitűdökről szóló online felmérése

(rtlklub.hu)

2006.07.28

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok