HIRDETÉS

MAGAZINOK > UTAZÁS > Európa > Reggio di Calabria

t: 1825

Reggio di Calabria

Olaszország átlag hőmérséklete július-augusztusban 30 fok körül ingadozik, és ez a városi fülledtségben tovább emelkedhet. Így Róma ókori látványosságait, Firenze Ponte Vecchio-ját és Júlia erkélyét Veronában érdemes inkább ősszel vagy tavasszal meglátogatni.

Nyáron jobban járunk, ha tengerparti települést választunk úti célnak, méghozzá olyat, amit nem lepnek el totálisan a turisták. Reggio di Calabria, Calabria tartomány székhelye megfelel ezeknek a kritériumoknak. A csizma orrában fekvő város legegyszerűbben repülővel, legolcsóbban vonattal, busszal, vagy autóval közelíthető meg. Legpraktikusabb talán a kocsi, hiszen maga a város körbejárása méretéből adódóan nem tart két napig sem, viszont környéke bőven tartogat meglepetéseket.

Reggio centrumát tulajdonképpen két párhuzamos út alkotja, az egyik a Lungomare Giacomo Matteotti, ami a tengerparti korzó. Este ide özönlenek ki a napközben otthon sziesztázó helyiek és a kirándulásokból hazatért turisták. Rengeteg bár, pizzeria és fagyizó tarkítja az összképet, melynek legszebb eleme minden kétséget kizáróan a szemben fekvő Szicília kivilágított partja, napnyugtakor pedig az Etna csúcsának sziluettje.

A vele párhuzamos út, a Corso Vittorio Emanuele III., a város Váci utcája. Rengeteg ruha, ékszer és ajándékbolt kínálja portékáját délelőtt, és az olaszoknál kötelező déli, koradélutáni zárvatartás után, nem is beszélve a híres olasz cipőket és táskákat árusító üzletekről. Érdemes itt kezdeni a városnézést, mivel az összes érdekesebb látnivaló, és csinos belvárosi utcácska innen érhető el a legrövidebben.

Ha túl vagyunk Reggio feltérképezésén, jöhetnek a kisebb környező városok. Nagyon közel fekszik például Scilla, ahova strandja miatt mindenképp látogassunk el. A tenger és a part ugyanis egy fél méter magas, kavicsos emelkedőn találkozik, s így a hullámok vízividámparkba illő dolgokat művelnek a fürdőzővel. Esti pancsoláshoz is ideális, mivel a strand felé magasodó sziklákon kivilágított házak kellemes látványt nyújtanak ázalgás közben.

Ha már eljutottunk Olaszországnak erre a távoli részére, akkor az oda- vagy a visszaúton mindenképp ejtsük útba Nápolyt! Ha odafelé járunk egyet a bájosan mocskos, piacokkal teli, hús-vér mediterrán városban, akkor hamar rákapunk Dél-Olaszország ízére, ha csak visszafelé, akkor méltó levezetése, s összegzése lesz a nyaralásunk során gyűjtött tapasztalatainknak.

És végül ne feledkezzünk meg Reggio legközelebbi, s egyben leggyönyörűbb szomszédjáról, Szicíliáról! Komppal körülbelül fél óra alatt átérünk Messinába, ahonnan a sziget bármelyik városa könnyűszerrel elérhető. A maffia miatt ne aggódjunk, hiszen pont a Padre-nak és embereinek köszönhetően a legcsekélyebb veszély sem leselkedik az idelátogató turistákra.

A Taorminába érkezőknek igazi vizuális katarzisban lesz részük: a város alatt több száz méterrel fekvő, türkizkék tenger, a szivárvány minden színében pompázó oleanderek, és a zöldellő pálmafák nyújtotta képet nem fogja senki elfelejteni egyhamar. Mindez még megkapóbb, ha az előtérben az ókori taorminai színház terül el.

Aztán ahogy haladunk egyre délebbre, érdemes kicsit elszakadni a tengerparttól, hogy bepillanthassunk egy-egy szicíliai falucska, mint például Noto életébe. Próbáljuk ki a helyi kosztot és borokat, és ne essünk kétségbe, ha egy szót sem értünk abból, amit a vendéglős mond! Bár az olaszok közismerten nem beszélnek semmilyen nyelven (ez alól egyre inkább kivételt képez a nagyvárosi fiatalság), nagyon barátságosak, és szívesen segítnek akármiben, még ha kézzel-lábbal is.

A sziget fővárosába több napos programot is tervezhetünk, hiszen a számos múzeum, kastély, könyvtár bőven szolgál látnivalóval, és a hely atmoszférájával úgyse lehet betelni egy röpke átutazás alatt.

(életforma)

2005.07.07

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra