HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > IT > Szoftver > Megint kitört a böngészőháború

t: 2934

Megint kitört a böngészőháború

Egy év alatt megháromszorozta a piaci részesedését a Google böngészője, a Chrome, a Firefox stagnált, az Internet Explorer pedig visszaesett a tavalyihoz képest.

Bár a Google böngészője, a Chrome csak két éve van a piacon, az erőteljes fejlesztésnek köszönhetően jóval több változáson ment keresztül, mint általában a szoftverek szoktak. A böngésző már a hatodik verziószámánál tart és hihetetlen gyorsasággal növeli [1] részesedését a böngészők piacán. Egyértelműnek tűnik a tendencia, erősödik és új szintre lépett a böngészőháború.



Mielőtt a Chrome megjelent volna, a tech közösség a Firefoxra esküdött, sokan továbbra is a Mozilla böngészőjét szeretik, de nem mehetnek el szó nélkül a Chrome sikerei mellett. A Firefox megingott, még mindig a legnagyobb az Internet Explorer után, de már nem növekszik a piaci részesedése.



A fenti grafikonon jól látni, hogy az Internet Explorer erősen veszít részesedéséből, a Firefox stagnál az előző évhez képest, a Chrome pedig majdnem megháromszorozta részesedését. Ez most a leggyorsabban növekvő böngésző a piacon, jelenleg a netezők 11,5 százaléka használja.

A piaci részesedés ugyan a legfontosabb, de legalább ilyen fontos, hogy egyre többen érdeklődnek a Chrome iránt. Ezen a téren még gyorsabb növekedést láthatunk, a Firefox nyomában van a Google böngészője. Igaz, a Google előnye óriási a Mozillával szemben, a világ legnépszerűbb szájtjain tudják hirdetni a Chrome-ot, például a YouTube-on vagy akár a Google főoldalán.

index

2010.10.06

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok