HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > IT > Internet > Klikkelős csalókkal küzd a Microsoft

t: 1866

Klikkelős csalókkal küzd a Microsoft

Történetének első, klikkelős csalók elleni perére készül [1] a Microsoft online reklámszervezéssel foglalkozó részlege – ami persze azt is jelenti, hogy az AdCenter szolgáltatás kinőtte magát annyira a Google piacvezető AdSense-e mellett, hogy már a csalók is felfigyelnek rá, és elég nagy vadászterületet látnak benne. A cégnek három kanadai férfiig sikerül visszavezetni a legutóbbi csalássorozatot, akiknek a sorsáról a washingtoni bíróság fog dönteni. A Microsoft 750 ezer dolláros kártérítést követel.

A klikkelős csalás nagyjából egykorú az online hirdetések felbukkanásával, illetve azzal, amikor a sima megjelenésszám helyett az átkattintás lett a bannerek hatékonyságának legfontosabb mérőszáma, így a reklám kifizetésének alapja is. Mivel azt hamar ki lehet szűrni, ha egy gépről végtelenített üzemben klikkelget egy program a hirdetésekre, a csalók egyre kifinomultabb eszközökkel dolgoznak. A zombihálózatok (vírussal fertőzött, ezáltal távolról irányíthatóvá tett, akár több ezer gépből álló rendszerek az interneten) erre is jók: a hirdető azt látja, hogy szerte a világból rengetegen kattintanak a reklámjára, anélkül, hogy gyanús lenne, hogy egyetlen ip-címről milyen sok kattintás jön.

A mostani ügyben az lett gyanús a Microsoftnak, hogy a hirtelen megemelkedett látogatószám és hirdetésre kattintási arány mellett a vásárlással végződő látogatások száma egyáltalán nem növekedett. Bár a hamis klikkelések több százezer különböző ip-címről jöttek a világ minden részéről, sikerült eljutni a forrásig. A csalók többek között a saját oldalaikon elhelyezett bannerekre irányították a klikkelő automatákat, besöpörve a hirdetési díjakat, a vád szerint több százezer dolláros értékben. Elsősorban autóbiztosítást, illetve a World of Warcraft online játékot hirdették.

A kanadaiak által alkalmazott „a saját oldalamon levő hirdetésre kattintok egymilliót, és besöpröm a pénzt" a klikkelős csalások legegyszerűbb fajtája. A trükkösebb megoldások közé tartozik, amikor egy hirdető a konkurens cég reklámjainak kattintására bérel fel csalókat - így a vetélytárs úgy fizet ki a reklámkampányért egy csomó pénzt, hogy nem valódi emberek érdeklődését kelti fel vele, hanem gépekét. Előfordul az is, hogy hirdetési lehetőséget kínáló oldalak konkurenciaharcában vetik be ezt az eszközt, a hamis kattintásokkal elértéktelenítve a másik reklámfelületeit (hiszen a hirdető látja, hogy a sok klikkelésből nem lesznek vásárlói, és a semmiért fizeti a reklámot).

index

2009.06.17

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok