HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > IT > Hardver > Milyen laptop kell a nőknek?

t: 2408

Milyen laptop kell a nőknek?

Elemzők szerint teljesen elhibázott a Dell nőket megcélzó kampánya, melyben a netbookjai előnyeiről próbálja meggyőzni a gyengébbik nem képviselőit, és a rózsaszín borítás és a fogyókúrás tippek helyett, a termékeinek gyakorlati hasznára kellene felhívnia a női vásárlók figyelmét.

A Dell amerikai számítógépgyártó egy nőknek szóló honlapot hozott létre a közelmúltban, az Inspiron Mini 10 netbookjai népszerűsítésére. Az oldalon technológiai tippekkel is segítették a gyengébbik nem képviselőit, melyekből úgy tűnhetett, a gyártó szerint a nők a kalória - kalkulátorral és főzős videók nézegetésével használhatják ki a legjobban a hordozható számítógépek előnyeit.


A netbook nem-specifikus reklámkampánya elemzők szerint többet ártott, mint használt a cégnek, ráadásul az internetezők felháborodását is kiváltotta, függetlenül a nemüktől. Egy felhasználó a cég Facebook oldalán például azt írta, hogy ez volt a Dell eddigi legrosszabb húzása.

"Néhány márka túl messzire megy a csajos dolgokkal, és ekkor bajba kerülnek. A Dell a marketing stratégiája alapján egy pénztárcát is árulhatna. Jóval kifinomultabb módszereket kellett volna választaniuk a célcsoport meggyőzéséhez." - nyilatkozta Andrea Learned marketing szakértő, a Don't Think Pink - What Really Makes Women Buy című könyv szerzője a New York Times-nak a Dell reklámjáról. Learned szerint hiba volt a gyártó részéről a nőkkel kapcsolatos sztereotípiákra hagyatkozni, és eredményesebb lett volna, ha a készülék tulajdonságairól beszél, például arról, hogy a hosszú utazásokat is bírja az akkumulátora, mivel ma már a színes borítás önmagában nem fogja a nőket meggyőzni egy számítógép megvásárlásának előnyeiről.


itmania.hu

2009.05.18

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok