HIRDETÉS

MAGAZINOK > UTAZÁS > Európa > Ötföldi paradicsom

t: 1748

Ötföldi paradicsom

CINQUE TERRE – Aki nem hisz a mesékben, kerekedjen fel, és induljon autóval, busszal vagy vonattal az olasz csizma felé. Ne álljon meg mindjárt az elején, a Velence környéki fürdőhelyeknél, hanem utazzon még pár száz kilométert a Ligur-tengerig. Ha elérte az „Ötföldet”, nézzen szét, és tudni fogja: léteznek mesék, léteznek csodák, és létezik a földi paradicsom.

Ötföld öt pici sziklákra épült várost jelent a Ligure-tenger partján. Kocsival közelítettük meg, de tudtuk, itt aligha állhatunk meg, hiszen a szűk utcácskákon csak a helybéliek csónakjai parkolnak. Ezért úgy terveztük, hogy a nem túl távoli kikötővárosban, La Speziában hagyjuk a kocsit, és vonattal indulunk tovább. Hamar kiderült, ott sem lehet parkolni, sőt néha olyan érzésünk támadt, Olaszországban sehol sem lehet parkolni. Pontosabban mindenütt fizetni kell, körülbelül másfél eurót óránként. Így aztán inkább továbbgurultunk Manarola felé. Ez a városka második a sorban, megelőzi Riomaggiore, s utána következik Corniglia, Vernazza, Monterosso, de csak ide vezet autóút. A város határában fizetős autóparkoló fogadott, egy napra 16, két napra 25, három napra 32 euróért állhatunk meg.

Nem kellett sokat gyalogolni, hogy meglássuk az apró színes házakat, a csodálatos kék tengert, az ablakban száradó ruhákat, a lendületesen gesztikuláló helybélieket... Manarolában a hatalmas, négyszemélyes apartmant napi 75-ért adták ki. Gyorsan lepakoltunk, mert már alig vártuk, hogy végre felfedezőútra indulhassunk.

Riomaggiore irányába indultunk, mégpedig a Via Dell’ útján. A városkákat összekötő kanyargó hegyi utak használatáért is fizetni kell, négy eurót naponta. Felülről apró fehér hajók úsznak, és még apróbb emberek lubickolnak a kristálytiszta vízben. A kilátót ráccsal zárták le, nehogy a látványba belefeledkezettek lebucskázzanak. Erre csattintják a szerelmesek a lakatjukat, amivel kapcsolatuk örökkévalóságát hirdetik. Sok-sok ezer lakat van már itt. Sötétedéskor még beültünk egy tengerparti étterembe, s onnan néztük a naplementét.

Másnap Corniglia, Vernazza, Monterosso volt az útvonal, alig pár kilométer választja el a három települést egymástól. Nem gyanakodtunk, amikor a helybéli turistatérképen többórás sétának jelölték ezeket. Csak menet közben értettük meg, miért. Meredek ösvényen vezet az út, s az ember felváltva kapkod a levegő után a gyönyörűséges látványtól és a légszomjtól.

Minden városkának van saját strandja, Vernazzában éppen a tengerpartra épült templom mellett. Legszívesebben ruhástul rohannánk a vízbe, de hátravan még egy szakasz. Persze az alagúton át vonattal csak pár perc lenne, de végül a gyaloglás mellett döntünk. Az út a fák között kanyarog, kellemes hűvösben, de azért kitikkad az ember, mire feltűnik az utolsó városka. Egy élelmes olasz megbontotta a kerítését, és limonádét árul. Nincs ember, aki kibírná, hogy ne vegyen egy-két euróért a hűsítő nedűből. Monterosso tengerpartja nem homokos, apró dara a föveny. Itt végre vízbe vetjük magunkat. Megváltás a hűs tengervíz.

Este vonattal indultunk vissza. Most értettük csak meg a figyelmeztetést: Olaszországban minden megtörténhet. A menetrend ellenére csak az ötödik városban, Riomaggiorében állt meg a szerelvény. Sokadmagunkkal vágtunk neki újra a szerelmesek útjának, hogy visszagyalogoljunk Manarolába.

Olasz árak

blikk.hu

2008.08.25

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA
A helybéliek nagyon vigyáznak városkáikra. Állítólag majdnem börtönbe csukták azt a tulajt, aki engedély nélkül más színűre festette házát
A keskeny utcákon csak a helyiek csónakjai parkolhatnak
Talán a templom közelsége teszi, de egy nő sem napozott melltartó nélkül
Két euró egy pohár jéghideg limonádé