Elindította saját internetes TV adóját az Audi. Azonnali hatállyal megkezdte a műsorszórást az Audi tv angolul és németül a www.audi.com/tv és a www.audi.de/tv oldalakon. Az ingolstadti székhelyű autógyártó jóval többet kínál annál, amit más márkacsatornákon látni lehetett. "Az Audi tv nézőinek izgalmas, egyedi programtervet kínál, amellyel egészen új mélységekben lehet megismerkedni a négykarikás márka sokarcú világával" - kommentálja Ralph Weyler, az Audi AG igazgatótanácsának marketingért és értékesítésekért felelős tagja.
A nézők a kultúra, a sport, az életmód és a műszaki fejlesztések területéről szóló izgalmas és informatív műsorok széles skáláját érhetik el. Az Audi saját magazinműsorait HDTV formátumban, 16:9 képaránnyal készítette el. A bemondók a hét minden napján, a nap 24 órájában folyamatosan vezetik a műsorokat. Az egyes programok az "élő adás" csatornáján kiírt időponton kívül is megtekinthetőek, hiszen az egyes témák a négy, "igény esetén működő" csatorna egyikére is lehívhatóak. "Úgy tekintünk az Audi tv-re mint egy innovatív kommunikációs csatornára, amely hagyományos TV csatornaként működik, ám egyúttal egyesíti a tradicionális TV-műsorszórást az internet lehetőségeivel" - magyarázza Hans-Christian Schwingen, az Audi marketingkommunikációs igazgatója.
"Rendkívül vonzóvá teszi a programunkat, hogy a márkáról, a műszaki fejlesztésekről és az életmódról szóló témákat a szokványostól eltérően prezentáljuk. Az általunk lefedett témák elég szerteágazóak ahhoz, hogy minden néző találjon valami számára érdekeset az Audi világában" - magyarázza Liane Scheinert, az Audi tv vezetője.
Csak egy pár példa az Audi tv műsoraiból: csavargás a Bode Museum körül Berlinben, benyomások a kifutóról Michael Michalsky sztár divattervező bemutatója alatt, kite szörfözés Namíbiában, rövid látogatás egy parfümkészítőnél Grasse-ban, vagy az Audi "orr csapatánál" Ingolstadtban, egy Audi DTM versenyautó-pilóta portréja, vagy éppen egy verseny, egy repülőcsónak és egy Audi S4 Cabriolet között a floridai Evergladesben.
A csatornát egy kis Audi csapat irányítja Ingolstadtban, több különböző részleg szerkesztőinek segítségével, például a marketing, a kommunikáció, a nemzetközi értékesítések, a formatervezés és a műszaki fejlesztések területéről. A műsorokat a Ziggy Film Mediahouse készíti Münchenben. Az ő feladatuk a műsorszerkesztés, a produkciós menedzsment, a projekt menedzsment, a művészeti vezetés és a műsorok összeállítása. Az adó műszaki működtetése a müncheni GRID TV AG felelőssége.
Az Audi tv készítése során felhasználják a márka korábbi televíziós tapasztalatait. 2005-ben az Audi sikerrel indította be az "Audi Channel" digitális televízióműsorát, amely körülbelül 7,6 millió háztartásba jutott el az Egyesült Királyság területén.
Az Audi tv röviden
Az adás elérhető: www.audi.com/tv és www.audi.de/tv
Elérhető nyelvek: angol és német
Műsorszórás ideje: a nap 24 órájában, a hét minden napján
Formátum: HDTV 16:9 képaránnyal
Adók: egy "Élő" adás fix adásidőkkel és bemondókkal és négy "igény esetén működő" adó, amelyekre az egyes témakörök egyetlen gombnyomással behívhatóak.
Témakörök az "igény esetén működő" csatornákon: "A kulisszák mögött" ("Behind the Scenes"), "Útközben" ("On the Road"), Sportközpont" ("Sports Center"), "Élet és stílus" ("Life and Style")
Magazinműsorok az Audi tv-n: "Fejtér" ("Headroom", tartalom: portrék és innovatív ötletek); "Veteránok és történelem" ("Oldies and History", tartalom: a veteránautók kedvelőinek); "Dizájn" ("Design", tartalom: dizájn, építészet, kompozíció); "Audi Hírek" ("Audi News", tartalom: aktuális hírek a cég minden területéről); "Tesztvezetés" ("Test Drive", tartalom: beszámolók tesztvezetésekről, adatok, tesztek, Audi típusok); "Vezetési Élmény" ("Driving Experience", tartalom: az autózás élménye); "A Technológia Csodálata" ("Fascination of Technology", tartalom: autóipari fejlesztés és technológia); "Audi és a Sportok" ("Audi Sports", tartalom: aktuális hírek az Audi sporteseményeiről); "Újra egészséges" ("Out and About", tartalom: magazin az extravaganciáról és életművészetről); "Élvezd" ("Enjoy", tartalom: magazin az életmódról, emberekről, társadalomról); "Kulturális Pulzus" ("Culture Beat", tartalom: kultúra és művészet)
Szerkesztők és produkciós munkatársak: Ziggy Film Mediahouse, München
Műszaki működtetés: GRID TV AG, München
hirado.hu