HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > MOBIL > Érdekességek - Tartozékok > Jön a mobil iWiW - Mobil Konferencia 2007 élmények

t: 1593

Jön a mobil iWiW - Mobil Konferencia 2007 élmények

Sugár András felhívta a figyelmet arra, hogy amennyiben a szolgáltatók meg akarják tartani bevételeiket, fokozottabb figyelmet kell fordítaniuk a komolyabb tartalomszolgáltatásra. Természetesen mindezt úgy, hogy minőségi és ne mennyiségi szolgáltatást kapjanak a fogyasztók.

Az újabb technológiák egyre olcsóbbak, így a mobilszolgáltatók egyre könnyebben tudnak upgrade-elni a nagyobb sávszélességekre. Előtérbe kerül nem csak a gyors helyfüggetlen letöltés (mint a HSDPA), hanem a feltöltés is (HSUPA). Erre hazánkban már régóta megvan a televíziók oldaláról az igény; mondta el előadásában Fekete László (T-Mobile). Lassan pedig elkezdhetjük tanulni a digitális televíziós műsorszórás szakmai körökben már megszokott rövidítését, a TV-DVB-H-t. a törvényhozók már ízlelgetik. A tisztán hang és külön adatátvitel, mint tartalom összemosódik. A közeli jövőben a mobilszolgáltató IP tartalmat mozgat, a felhasználó pedig szabadon vált egy gombnyomásra a hívott/nézett fél felé hang és chat üzemmód között.

A hazai zene-televíziók képviselői is elmondták, mennyire fontos számukra, hogy ne csak a televízión, hanem egyelőre közvetve, mobil interaktivitással jelen legyenek a fiatal korosztály pénztárcájában. Ennek demonstrálására természetesen klippekkel ostromolták az előadás szakmai közönségét. Bár nem mi voltunk a valódi célcsoport a helyszínen.

Szabó Erik (Carnation) arra hívta fel a figyelmet, hogy nem mindig a legbonyolultabb technológia az, ami a legnagyobb bevételt hozhatja egy hirdetőnek; lásd SMS Bandi. Mondandója végén kitért egy hazánkban kihasználatlan területre is, melybe mér nem mert belevágni egyik reklámokat gyártó vállalat sem. A Bluetooth technológia lehetővé teszi, hogy könnyen és gyorsan jutassunk el a például kirakatot néző számára személyre szabott üzeneteket, tartalmat. Sőt, be is vonhatjuk egyszerű játékokba. Ezt támaszthatja alá az index.hu felmérése, miszerint a tesztjükben résztvevő olvasók 49%-a bekapcsolva hagyja a Bluetooth portját mobil eszközén.

Tóthmátyás Tibor (T-Mobile) provokatív kijelentése, miszerint nincsen ingyenes tartalom az Interneten, csak az olvasók nem hajlandóak kifizetni, megadta az előadásának hangulatát. Sajátos példákat hozott a pár év alatt átalakult mobil piac sajátosságaira. Elmesélte, hogy lánya hazatelefonált mobilon a nyári táborból, hogy megtudja, mi volt "barátokközt" aktuális részében. A jövőben várhatóan már meg is tudja majd nézi akkor, amikor ő szeretné („apakezdődik" mobil verzióban).

A bárhol bármilyen sávszélességgel csatlakozást hirdeti az Intel WiMax fejlesztése, mely egyre jobban elterjedőben van a gyártói oldalon, tudtuk meg Gacsal Józseftől (Intel). Azonban érdekesen vette ki magát, mikor arról beszélt, hogy az Intel eladta mobil eszközökbe vezeték nélküli átvitelt fejlesztő részlegét, és arra hivatkozott, hogy a WiMax amint kisebb lesz, beépíthetővé válik a mobil eszközeinkbe is.

Az előadásokkal párhuzamosan kerekasztal beszélgetések zajlottak a szomszéd teremben. A hallgatók bekapcsolódhattak az egy oldalon ülő konkurens gyártók, képviseletek szakembereinek beszélgetéseibe. Az első hazai Mobil Konferencia során az előadóktól nagy hazai áttörést sugalló gondolatokat nem tudhattunk meg. A sávszélességek drasztikus lefedettség-növekedésének már nagyon várt áttörésküszöbét láthattuk gondolataikban újra. Abban azonban biztosak lehetünk, hogy a weboldalak fél megabájtos kezdőoldalai rövidesen elérhetőek lesznek tízegynéhány kilóbájt méretben is. Mindez annak érdekében, hogy a mobil eszközök hatékonyabban legyenek kihasználva, és a szolgáltatók valóban használatra bírhassák a vásárlókat. Ugyanis a jelenlegi bevételek fele ugyan hangalapú átvitel, azonban a másik fele még erősen gyerekcipőben jár, már ami a lehetséges elméleti bevételt illeti. Egyrészt a HSDPA lefedettségen sem árt javítani, másrészt olyan tartalmakat kell a piacra dobni, mely valóban mobilan érdekli az olvasókat, és bevonja őket a saját tartalom-előállításába. A televízió pedig csak az egyik lehetséges médium lesz a videó megosztók, blogok, fórumok és közösségi site-ok között.

pdamánia

2007.05.04

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok