HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Hazánkban is bemutatkozott a Seat Leon Cupra

t: 1196

Hazánkban is bemutatkozott a Seat Leon Cupra

A SEAT ismét magasabbra emelte a mércét, s az új Leon Cupra modellel, a márka mindeddig legerősebb szériamodelljével jelent meg a piacon. A SEAT mérnökeinek célkitűzését az első versenyszezonja során máris igen sikeres Leon WTCC utcai változatának kifejlesztése jelentette.

A motor 177 kW/240 LE teljesítménye hatásosan hangsúlyozza a márka technikai lehetőségeit, az új Leon Cupra azonban futóműve, felszereltsége, valamint aktív és passzív biztonsága tekintetében is tovább emeli a mércét kategóriájában. Szellemisége egészen a legkisebb részletekig versenyautót idéz, mégis kiválóan alkalmas a mindennapos használatra is.

Benzinbefecskendezés és turbófeltöltés

A Leon Cupra 2.0 TFSI erőforrása a SEAT exkluzív konstrukciója. E rendkívül érdekes aggregát ugyanis a közvetlen benzinbefecskendezést turbófeltöltéssel kombinálja. A kiemelkedő 177 kW/240 LE teljesítmény érdekében a feltöltő kompresszor- és turbinaoldalát egyaránt megnövelték, a dugattyúkat és a hajtókarokat megerősítették, nagyobb átmérőjű szívószelepeket és új tervezésű hengerfejet építettek be.

E módosításokkal a Leon Cupra olyan menetteljesítményeket produkál, amelyek kétségkívül méltóak a World Touring Car Championship (WTCC) sorozathoz: csúcssebessége 247 kilométer/óra, 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 kilométer/órás tempóra, és álló helyzetből 1000 méter megtételéhez mindössze 26,4 másodpercet igényel. Rugalmassági értékei szintén kiválóak: a Leon Cupra ötödik fokozatban 6,4 másodperc alatt gyorsít 80-ról 120 kilométer/óra sebességre, hatodikban ehhez mindössze 8,2 másodperc szükséges. A menetteljesítményekhez hasonlóan az átlagos üzemanyag-fogyasztás mutatója is kiválóan alakul, a 100 kilométerre szükséges csupán 8,3 literes értékkel.

A motor hangján is a SEAT intenzív munkája érződik. Annak érdekében, hogy a Cupra sportos karaktere teljes mértékben kifejezésre juthasson, a kipufogóba új "SEAT ENGINE SOUND" rendszert fejlesztettek ki. Ez egyedi, mélyen zengő hangzásról gondoskodik, amely az alsó fordulatszám-tartományokban is bőséges teljesítménypotenciált juttat kifejezésre. A különleges akusztikai élmény a jármű belsejéből éppúgy élvezhető, mint kívülről.

Az "Agilis Futómű" továbbfejlesztése

Az új Leon Cupra teljesítményszintjéhez optimálisan illesztve, a tervezők a Leon "Agilis Futómű" rendszerét is átdolgozták: egyes elemei esetében az acéllemez helyett alumínium alkalmazásával mérsékelték a felfüggesztés tömegét. A kormányzás még sportosabb karakterisztikája érdekében a szervo-rásegítés paraméter-szabályozásán is változattak, így a leggyorsabb irányváltások is biztonságosan és pontosan abszolválhatók.

A SEAT tervezői a fékberendezést is erősebbre és nagyobb teljesítményűre alakították ki. Mind a négy keréken nagyméretű (elöl 17 colos, 345 x 30 milliméteres) és belső szellőzésű féktárcsák gondoskodnak a kiemelkedő lassulásértékekről.

A győztesek mezében

A Cupra modellek immár hagyományosan masszív, agresszív megjelenésükkel tűnnek ki a SEAT többi modellje közül, mégsem hatnak soha ízléstelennek vagy erőszakosnak. Ez természetesen az új Leon Cupra modellre is igaz, amely már külsejével is vonzza a tekintetet. A speciális Cupra első lökhárítót megnövelt légbeömlő nyílások jellemzik, a hatalmas levegőmennyiség a 240 lóerős aggregát hűtéséhez szükséges. Hátulja is jellegzetes Cupra, a Leon WTCC diffúzoros idomaira emlékeztető fekete alsó sávval és a fényes nemesacél ovális kipufogóvégekkel. A hátsó SEAT embléma alatt a "CUPRA" felirat olvasható. A Cupra koncepció további jellegzetes és szembetűnő elemei a fényes fekete külső tükörházak, illetve a 18 colos könnyűfém keréktárcsák (7,5J x 18) szintén a szériafelszereltséghez tartoznak.

A Leon Cupra belső tere színtiszta versenyautós atmoszférát közvetít. Az integrált fejtámlával készült kagylóülések a pilóta és az első utas számára határozott oldaltartást kínálnak. A karosszéria oszlopait és a tetőt belül fekete kárpitozás borítja. A teljes utastérben a fekete szín dominál, tudatosan megszakítva a vörös, fehér és ezüst elemekkel, amelyek vizuális hatásukat a színkontraszt mellett sportos formaviláguknak is köszönhetik. Jó példa erre a kormánykerék mikro-perforált bőrbevonatának vörös háttere, az ezüst árnyalatú váltókar-gomb, a műszerek fehér számlapjai vagy a sportos fémpedálok. Mindezen elemek természetesen a CUPRA emblémát hordozzák.

hirado.hu

2007.04.19

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok