Az i30-cal megérkezett a Kia cee'd testvére, a QarmaQ-ban pedig egy igazi kísérleti modellt tisztelhetünk.
A Hyundai nem titkolja, az új i30-cal fenekestül fel akarja forgatni a kompakt kategóriát. A Genfi Autószalonon egyenesen Focus-ölőként emlegették a koreaiak új modelljét, mely alig néhány hónappal testvére, a Kia cee'd után érkezett meg. Formailag nincs sok mondanivalónk az autóról, semmi merész, eddig nem látott húzás, a fart pedig mintha Corsából, Grande Puntóból és ki tudja, mi minden másból gyúrták volna össze. Noha a Kia kompaktja sem eredeti, elég erőteljesen corollás, az i30-nál mégis nagyságrendekkel modernebbnek néz ki.
Sokkal érdekesebb az autó neve, a Hyundai ugyanis ezentúl minden modelljénél az "i" előtagot és egy kétbetűs számot alkalmaz majd. És hogy miért pont "i"? Erre a sajtóanyag adott választ, melyben az állt, hogy a betűcske az inspiration, azaz inspiráció szót jelöli, és egyébként is, ez a névadás az ázsiaiak szerint sokkal modernebb hatást kelt. A meglévő modellek valószínűleg az esedékes ráncfelvarrásnál kapják meg új nevűket, az i10-es az Atosé az i50-es pedig a Grandeuré lesz.
Ami az i30-at illeti, az autó 4,245 méter hosszú, szélessége 1,765, magassága 1,48, tengelytávolsága pedig 2,65 méter. A csomagtartó 340 literes, ez pontosan annyi, mint a Kia cee'dé. A motorpaletta is egy az egyben megegyezik a két autónál, azaz a benzines kínálat 1,4, 1,6 és kétliteres erőforrásokból, míg a dízelpaletta az 1.6 és 2.0 CRDi-ből áll majd.
A Hyundai másik genfi újdonsága, a 4,48 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,62 méter magas QarmaQ szabadidőautó érdekes megoldások egész tárházát rejti, a tanulmány életre keltésében részt vett a General Electric műanyaggyártó részlege, a GE Plastics is. Ennek tudatában nem meglepő, hogy az autó átlátszó felületei nem üvegből, hanem egy lexan nevű polikarbonátból készültek, melynek alkalmazásával a Hyundai jelentős súlycsökkenést ért el. A lexan ugyanis amellett, hogy az üvegnél sokkal rugalmasabb, egységnyit alapul véve belőle fele annyit is nyom. De ami még különlegesebb benne, hogy a hagyományos műanyagokkal szemben nem karcolódik, merthogy anyaga alkalmas egy speciális védőréteg felvitelére, mely a káros ultra-ibolya sugarakat is szűri.
A műanyaggal a formás, hátul a karosszériába teljesen beolvadó tolóajtóval szerelt terepjáró egyéb alkatrészeinél sem spóroltak, így például az első lökhárítót teljesen egybeépítették a sárvédőlemezekkel, újabb kilókat megtakarítva. A Hyundai persze nem csak úgy, hasraütésszerűen kísérletezett, kiderült, hogy ezzel az eljárással a karosszéria előállításának ideje és költsége is csökkent. A koreai gyár egyes megoldásokat ezért már 2008-tól alkalmazni szeretne szériagyártású autóin.
hirado.hu