HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Genfből jelentjük - Focus-ölő a Hyundai-tól

t: 1112

Genfből jelentjük - Focus-ölő a Hyundai-tól

Az i30-cal megérkezett a Kia cee'd testvére, a QarmaQ-ban pedig egy igazi kísérleti modellt tisztelhetünk.

A Hyundai nem titkolja, az új i30-cal fenekestül fel akarja forgatni a kompakt kategóriát. A Genfi Autószalonon egyenesen Focus-ölőként emlegették a koreaiak új modelljét, mely alig néhány hónappal testvére, a Kia cee'd után érkezett meg. Formailag nincs sok mondanivalónk az autóról, semmi merész, eddig nem látott húzás, a fart pedig mintha Corsából, Grande Puntóból és ki tudja, mi minden másból gyúrták volna össze. Noha a Kia kompaktja sem eredeti, elég erőteljesen corollás, az i30-nál mégis nagyságrendekkel modernebbnek néz ki.

Sokkal érdekesebb az autó neve, a Hyundai ugyanis ezentúl minden modelljénél az "i" előtagot és egy kétbetűs számot alkalmaz majd. És hogy miért pont "i"? Erre a sajtóanyag adott választ, melyben az állt, hogy a betűcske az inspiration, azaz inspiráció szót jelöli, és egyébként is, ez a névadás az ázsiaiak szerint sokkal modernebb hatást kelt. A meglévő modellek valószínűleg az esedékes ráncfelvarrásnál kapják meg új nevűket, az i10-es az Atosé az i50-es pedig a Grandeuré lesz.

Ami az i30-at illeti, az autó 4,245 méter hosszú, szélessége 1,765, magassága 1,48, tengelytávolsága pedig 2,65 méter. A csomagtartó 340 literes, ez pontosan annyi, mint a Kia cee'dé. A motorpaletta is egy az egyben megegyezik a két autónál, azaz a benzines kínálat 1,4, 1,6 és kétliteres erőforrásokból, míg a dízelpaletta az 1.6 és 2.0 CRDi-ből áll majd.

A Hyundai másik genfi újdonsága, a 4,48 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,62 méter magas QarmaQ szabadidőautó érdekes megoldások egész tárházát rejti, a tanulmány életre keltésében részt vett a General Electric műanyaggyártó részlege, a GE Plastics is. Ennek tudatában nem meglepő, hogy az autó átlátszó felületei nem üvegből, hanem egy lexan nevű polikarbonátból készültek, melynek alkalmazásával a Hyundai jelentős súlycsökkenést ért el. A lexan ugyanis amellett, hogy az üvegnél sokkal rugalmasabb, egységnyit alapul véve belőle fele annyit is nyom. De ami még különlegesebb benne, hogy a hagyományos műanyagokkal szemben nem karcolódik, merthogy anyaga alkalmas egy speciális védőréteg felvitelére, mely a káros ultra-ibolya sugarakat is szűri.

A műanyaggal a formás, hátul a karosszériába teljesen beolvadó tolóajtóval szerelt terepjáró egyéb alkatrészeinél sem spóroltak, így például az első lökhárítót teljesen egybeépítették a sárvédőlemezekkel, újabb kilókat megtakarítva. A Hyundai persze nem csak úgy, hasraütésszerűen kísérletezett, kiderült, hogy ezzel az eljárással a karosszéria előállításának ideje és költsége is csökkent. A koreai gyár egyes megoldásokat ezért már 2008-tól alkalmazni szeretne szériagyártású autóin.

hirado.hu

2007.03.14

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ
Hyundai QarmaQ

Legfrissebb magazinok