HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > MOBIL > T-Mobile hírek > A T-Mobile verhetetlen?

t: 2002

A T-Mobile verhetetlen?

A távközlési cég közleménye szerint a 2006-os esztendő a T-Mobile eddigi legsikeresebb éve volt, ugyanis a szolgáltató az üzleti tervben foglaltak teljesítésén túl biztosan megőrizte piacvezető pozícióját és innovációs elsőségét.

A háromszereplős magyarországi mobilpiacon az évek óta stabilan legnagyobb részt birtokoló vállalat a forgalmazott SIM-kártyák száma alapján (ez az adat – a Nemzeti Hírközlési Hatóság definíciója alapján – azokat a SIM-kártyákat tartalmazza, amelyekkel az elmúlt három hónapban hívást indítottak vagy fogadtak, illetve sms-t küldtek – forgalmazásnak minősül a külföldi hívásindítás és -fogadás, valamint az adatforgalom is) 2006-ban 262 000 új ügyféllel a legnagyobb növekedést könyvelhette el. Az inaktív, tehát legalább három hónapja nem használt SIM-kártyák száma és aránya is tovább csökkent: az 5,07 százalékos arány a hazai mobilpiacon a legkisebbnek számít.

A vállalat beszámolója szerint a kitűzött üzleti terv teljesítését a felhasználói aktivitás – így az internethasználat növekedése, az integrált termékek bevezetésének kedvező fogadtatása, a mobilvásárlás, a multimédiás szolgáltatások (MMS, videotelefon, mobil tévézés) iránti növekvő érdeklődés – mellett az egységes T-Pont hálózat kialakítása is jelentős mértékben segítette. Példaként megemlítik, hogy a tavalyi évben a T-Mobile ügyfelei 800 000 alkalommal vásároltak valamilyen terméket vagy szolgáltatást mobiltelefonjukkal, és jelentős arányban nőtt a web’n’walkkal mobilon internetező előfizetők száma is.

Ahogyan a világtendencia is mutatja, az ügyfélszám növekedésében egyre meghatározóbb szerepet játszik az adatátvitel, hiszen az új előfizetések jelentős része a mobilinternethez kapcsolódik. A T-Mobile 2006-ban az előző év végéhez képest 55 százalékkal növelte internet-előfizetőinek számát. A mobilinternetet és a mobil adatátvitelt a következő évek szempontjából meghatározónak tartó T-Mobile éppen ezért versenytársait megelőzve tavaly májusban elsőként vezette be a HSDPA-t. A szolgáltató 23 városra kiterjedő harmadik generációs hálózata segítségével mobilhálózaton is elérhetővé vált a kompromisszumok nélküli, jelenleg akár 3 Mb/s sebességű szélessávú hozzáférés. A HSDPA-hálózat decemberre már a lakosság 28 százaléka számára elérhető volt, s a megvásárolható notebook+netkártya+szélessávú internet akciós csomagból december végéig a mobilcég közel hatezret értékesített.

„Fordulóponthoz érkeztünk” – hangsúlyozta a 2006-os évet értékelve és az idei terveket összefoglalva Winkler János, a T-Mobile vezetője. „Gondoljunk bele, hogy életünk jelentős részét valamilyen – kisebb vagy nagyobb – képernyő előtt töltjük. Munkánkhoz, a szórakozáshoz, az információk megszerzéséhez és a kapcsolattartáshoz valamilyen kijelzőt vagy képernyőt tartalmazó eszközt, leggyakrabban számítógépet vagy mobiltelefont használunk. Olyan mennyiségű információból választhatunk, amelynek töredékét sem tudjuk feldolgozni, és egyre inkább arra törekszünk, hogy lehetőleg a számunkra érdemlegesek vagy érdekesek jussanak el hozzánk, lehetőség szerint bárhol és bármikor, amikor nekünk szükségünk van rá. A mobiltelefonnak köszönhetően személyessé váló kommunikáció után így a tartalomszolgáltatás, a reklámok és a minket érdeklő információk is személyre szabottak lesznek. A mobilszolgáltatók felelőssége és szerepe óriási. A HSDPA-nak, azaz a gyors mobilinternetnek és az egyre okosabb, a felhasználói elvárásoknak egyre jobban megfelelő eszközöknek köszönhetően minden feltétel adott ahhoz, hogy a T-Mobile »képernyővállalatként« helytől és időtől függetlenül biztosítsa előfizetőinek a személyre szabott információkat és megoldásokat. 2006-ban az első és legfontosabb lépéseket megtettük, idén pedig ezen az úton haladva formáljuk tovább az információs társadalom ma még csak körvonalakban sejthető, sokkal érdekesebb és izgalmasabb új korszakát.”

IT.news

2007.02.05

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok