HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Érdekességek > Árpa Attila és a 45 milliós Alfa

t: 5197

Árpa Attila és a 45 milliós Alfa









A 2006-os év vége igazán jól sikerült Árpa Attila számára. Legújabb műsora, a Topmodell nagy sikerrel fut a Viasat 3-on, készül két új filmje, tavasszal új televíziós műsor készítésébe fog, ráadásként magyar bajnokságot nyert a Budapesti Farkasokkal és úgy tűnik, résztvevők lesznek a következő Európa bajnokságon. A szakmai sikerek mellett egy régi terve is valóra válik: Attila megrendeli álmai autóját, egy Alfa Romeo 8C Competizione-ét, amely igazi Alfa klasszikusok utódja és hosszú idő után a gyár következő nagy dobása az igazán exkluzív sportautók terén. Az autó maximális gyártási darabszámát 500-ban limitálta a gyár, így az, hogy Attila az elsők között juthat a gyűjtők számára is igazi különlegesség számba menő sportkocsihoz, nem csak szerencse kérdése, hanem komoly közbenjárást igénylő szervezési feladat is.

Alfa Romeo 8C Competizione és Spider

A "8C" nem egy új keletű fantázianév, hanem a 30-as és 40-es évek legendás 8 hengeres versenyautóitól ered. A "Competizione" elnevezés pedig az 1950-es Mille Miglia versenyeken Fangio és Zanardi által vezetett 6C 2500 Competizione autóra utal, és a kupé verziót jelöli. Az autónak tehát igazi Alfás történelmi gyökerei vannak, amelyet hűen tükröz a hagyománykövető forma, de jól egészít ki a legmodernebb technikai tartalom. Az autóra ránézve egyértelműen felismerhetők az elődök DNS állományára alapuló jellegzetességek. Így teljes a Cuore Sportivo életérzés.

A Spider még csak prototípus fázisban van, viszont a 8C Competizione, azaz a kupé verzió a 2006-os Párizsi Autókiállítás óta rendelhető. Az autó nettó nemzetközi vételára 134 000 euró, amely a hazai áfával és regisztrációs adóval megfejelve már meghaladja a 45 millió forintot. Viszont nem lesz könnyű hozzájutni akkor sem, ha az egyébként igen vaskos vételár a vevőnek nem okoz gondot. A 8C Competizione sorozatgyártása 2007-ben kezdődik meg, viszont a darabszámot mindössze 500 darabban maximalizálta a gyár. Ha azt is figyelembe vesszük, hogy naponta egyetlen darab készül majd, nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy lássuk: igazi különlegesség a Competizione, amelynek darabjai várhatóan gyűjtők, vastag pénztárcájú autófanatikusok kezébe kerülnek majd.

A 8C Competizione technikai szempontból is igazi különlegesség. A karosszéria teljes egészében karbonszálas, tehát rendkívül könnyű anyagokból készül. Padlólemeze pedig nagy szilárdságú fém, amely különösen fontos a Spider, azaz a lenyitható tetős változatnál. Az autó motorja is igazi újdonság. A Ferrari fejlesztőműhelyében készült, 4,7 literes erőforrás több mint 450 lóerő leadására képes 7000-es fordulaton és 4750-es fordulatnál adja le a maximális, 470 Nm-es nyomatékát. A kormányról vezérelhető, hatfokozatú, robotizált váltó automatikus (általános, sportos és téli/jeges üzemmóddal) és manuálisan (általános és sportos üzemmóddal) módban is használható.

Az Alfa 8C Competizione-ból 500 darabos kisszériát készítenek, a nyitott tetős Spider változat sorozatgyártásáról azonban még nem született döntés. A kupé megrendelői között számon tartják Árpa Attilát is, aki azonban hiába kész az autóért kifizetni a hatalmas summát, nem biztos, hogy tulajdonosa is lesz egynek.

(autostilus.hu)

LINKAJÁNLÓ
Alternatív gyógymódok

Egészség - orvos

Szépségápolás

Táplálékkiegészítők

Bio

Recept ABC

Vegetáriánus

Dísznövények

Világörökség



2006.11.27

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok