HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Érdekességek > Három a svéd igazság is?

t: 5001

Három a svéd igazság is?









A Volvo a C30 Sport Coupékat négy céggel együtt "rajzolta át", az újra álmodott sportkocsikban hatsebességes manuális váltómű van, illetve mindegyik C30 orrában egy T5-ös erőforrás duruzsol. Az IPD által készített modellt a svéd nemzeti lobogó kék-sárga színeire fényezték, a C30-nak nem is áll rosszul a kék-sárga. Az ötküllős könnyűfém felniken is jól mutat a sárga szín, a gumik feketéje és a felnik sárgája kimondottan harmonizálnak az autón uralkodó kékkel. Ezt a 384 lóerős C30-at bármelyik svéd válogatott használhatná hivatalos autóként, csupán a sirályszárnyas ajtókra kellene felragasztani a három koronát. A következő C30-at a német Heico Sportiv és a Burton Snowboard vette kezelésbe. A fényezésen jól látszik, hogy a két cég milyen irányba indult el, egy hihetetlen komplex, látványos havas rejtőszínbe öltöztették a C30-at. A magasra állított futómű, az összkerék-hajtás, a 300 lóerős motor mind-mind a kényelmes vezetést szolgálja a havas, hegyi utakon.

A harmadik autó talán a legkomolyabb, az Evolve a sportos jelleget vitte tovább. A hatalmas, állítható légterelők, a sportosra hangolt felfüggesztés, a hátsó diffúzor, a gigantikus (14 dugattyús!) fékek, az utastér bukócsövezése is arról árulkodik, hogy ezzel a dupla turbófeltöltős, 507 lóerős C30-al nem érdemes gyorsulgatni. Csak abban az esetben, ha valaki szeret veszíteni. A tekintélyt parancsoló papucsokon (hátul 355-ös abroncsok feszülnek) száguldozó sárga veszedelem rengeteg különleges megoldást vonultat fel, szinte lehetetlen mindegyiket külön megemlíteni. A kipufogó végeket például hiába keresnénk az autó aljánál, mivel azokat a lámpatestek mellé helyezték. Ha ez az autó állna meg a piros lámpánál mellettem, akkor szinte mindegy, hogy milyen autóban ülnék, azt a hatást keltené, hogy a brit vagy az európai túraautós sorozat startjánál állok az első sorban. Kár, hogy ez az érzet csupán a zöld lámpáig tartana.

A svédek nem felejtették el a magyar igazság egy másik szabályát, a ráadást. Bemutatták milyen egy igazi hot rod. Leif Tufvesson svéd autótervezőt, építőt kérték fel, hogy engedje szabadjára képzelőerejét és valósítsa meg gondolatait. A mester először is az XC90 és az S80 csúcsmotorját vette alapul, a 4,4 literes V8-ast. Középre helyezte az erőforrást és elforgatta, a két bőrülés mögött keresztben dolgozó aggregátot kivételesen ethanollal kell "etetni". Az alumínium és karbon erősítésű karosszéria formáit gyakorlatilag a hot rod szabályainak megfelelően alakították. A Caresto V8 Speedster névre keresztelt különlegesség egyetlen szépséghibája, hogy 200 ezer angol fontba (megközelítőleg 86 millió forint) kerül. Ebben az árban természetesen benne van a légkondíciónáló, a bőrhuzat, a három beépített tolatókamera és még számos kényelmi illetve biztonsági felszerelés. A gyár tervei szerint összesen hat darabot építenek majd ebből az autóból.

(autostilus.hu)

LINKAJÁNLÓ
Alternatív gyógymódok

Egészség - orvos

Szépségápolás

Táplálékkiegészítők

Bio

Recept ABC

Vegetáriánus

Dísznövények

Világörökség



2006.11.10

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Következő

Legfrissebb magazinok