HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > MOBIL > Érdekességek - Tartozékok > 5 éves a Sony Ericsson

t: 1687

5 éves a Sony Ericsson










A Sony és az Ericsson 50-50 százalékos arányú vegyes vállalatát 2001 októberében hozták létre, és jelenleg a világ negyedik legnagyobb távközlési gyártója– célja, hogy bekerüljön az elsõ háromba.

Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép-kelet-európai igazgatója sikeresnek tekinti ezt az öt évet, amely lefektette a jövõbeni növekedés alapjait: „Rendelkezünk a szükséges erõforrásokkal és lendülettel, hogy az iparág három legfõbb szereplõjének egyikévé váljunk. A Sony és az Ericsson adottságainak egyesítésével világszínvonalú termék- és szolgáltatásválasztékot hoztunk létre, amely megkülönböztet minket versenytársainktól a világpiacon. A „szüleink” öröksége számos olyan dologgal látott el minket, amelyekkel a távközlési szektor egyetlen másik szereplõje sem rendelkezik – infrastruktúrával és távközlési know-how-val az Ericssontól, valamint szórakoztatóelektronikai tapasztalattal és alkalmazásokkal a Sonytól. És az elmúlt öt év csak a kezdet; még annyi minden áll elõttünk, ahogy folytatódik a mobilkommunikáció ötvözése a képkezeléssel, az audiovizuális szórakoztatással és a szórakoztatóelektronikával. Ez egy olyan környezet, ahol a Sony Ericsson elemében van, és hisszük, hogy a jövõben még jelentõsebb tényezõvé fejlõdhetünk a távközlési iparágban.”

Az elsõ öt év során a Sony Ericsson számos sikert ért el a technológia, termékinnováció és márkafejlesztés terén. Az alábbiakban összefoglaljuk az öt legfontosabb tényezõt, amely hozzájárult a vállalat sikeréhez:

Örökség

A „szülõk”, a Sony és az Ericsson erõforrásainak egyesítése révén a vállalat egyedülálló helyzetben van. Bármikor rendelkezésére áll az Ericsson távközlési infrastruktúra terén szerzett szakértelme, valamint a Sony szórakoztatóipari tudása és márkája. A Sony csoport tagjaként a Sony Ericsson hozzáféréssel rendelkezik a világ néhány legnagyobb szórakoztatóipari vállalatához.

Márka

A Sony Ericsson a technológiai szektor egyik legizgalmasabb és leggyorsabban növekvõ márkája. A vállalat kreatív szponzorációkon, marketing és hirdetési kampányokon, valamint fogyasztói akciókon keresztül következetesen keresi az új utakat, hogy a márkáról kialakult kép energiát sugározzon.

1. példa: A vállalat globális szponzori címe a Sony Ericsson WTA-tornában a technológia, a sport és a ragyogás eddig példa nélküli egyesítését valósította meg, miközben létfontosságú, hosszú távú támogatást nyújt a világ egyik vezetõ nõi sporteseményének.

2. példa: A Sony Ericsson továbbra is a lehetõ legtöbb szállal kapcsolódik a Sony BMG és a Sony Pictures Entertainment projektjeihez, közös promóciók révén, olyan elõadók, mint Christina Aguilera, vagy olyan mozifilmek, mint a Da Vinci Code és a Casino Royale kapcsán.

A vállalat a mai napon jelentette be megújult márkaarculatát, amelynek friss és új kinézete és üzenete arra törekszik, hogy az emberek még közvetlenebbül azonosulhassanak a márka filozófiájával. Az arculat egy egyszerû alapgondolaton és energetikus stíluson alapul, a vállalat híres zöld logóját pedig mostantól egy üzenet kíséri, amely az egyénre és a Sony Ericsson termékei, tartozékai és alkalmazásai révén a hétköznapokban megvalósítható tevékenységeire koncentrál.

Vállalati teljesítmény

Az elmúlt öt év során a Sony Ericsson egyenletesen növekedett. 2005-ben a vállalat adózás elõtti jövedelme több mint kétszeresére növekedett az elõzõ év azonos idõszakához képest, 87 millió euróról 211 millió euróra, a leszállított egységek számát 33%-kal, az értékesítést világszerte pedig 41%-kal növelte. A vállalat a korai slágertípusokra építette a lendületét, mint például a T610-es – a nevezetes telefon, amely révén a Sony Ericsson felkerült a design és innováció nemzetközi térképére –, hogy termékek, tartozékok és alkalmazások teljes választékát építse ki, amely magában foglalja az olyan kedvelt Sony-márkákat is, mint például a Walkman és a Cyber-shot fényképezõgépes telefon.

Termékek, tartozékok és alkalmazások

Rövid idõszak alatt a Sony Ericsson készülékek, tartozékok és alkalmazások széles körét tartalmazó teljes termékválasztékot alakított ki. Az elmúlt két év során iparági vezetõvé vált mind a mobil képkezelés, mind zenetelefonok terén, a Walkman és a Cyber-shot márkanevû készülékek hatalmas sikerének köszönhetõen. A vállalat elkötelezett aziránt, hogy a telefont kiegészítõ innovatív tartozékok és a felhasználói élményt növelõ új alkalmazások révén még intenzívebb mobilélményt nyújtsanak a felhasználóknak.

Design

A Sony Ericsson számára a design nemcsak esztétikus termékek kialakításáról szól, hanem arról is, hogy megteremtsük a forma és a funkció közötti tökéletes összhangot. A design a Sony Ericssonnál a termékfejlesztési folyamat minden lépésének szerves része, és úgy tekintünk rá, mint a márka megkülönböztetésének egyik alapvetõ elemére.

Wágner Tibor összefoglalása szerint: „A vállalat elsõ öt éve egy izgalmas utazás volt, és biztonsággal kijelenthetjük, hogy sikerrel teljesítettük a feladatot, hogy a Sony Ericssont a mobilkészülék iparág egyik legvonzóbb és leginkább innovatív márkájaként vigyük be a köztudatba. Folyamatosan elõre haladva célunk, hogy a mobiltelefon a szórakoztató alkalmazásoktól, a képkezeléstõl és a zenétõl kezdve egészen a kommunikáció és az üzleti élet személyre szabott, egyedi „központjaként” szolgáljon.

(mobilnegyed.hu)

2006.10.05

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok