HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Autós hírek > Kínai autódömping érkezik Európába

t: 1859

Kínai autódömping érkezik Európába

A kínai autóipar úgy látszik kezdi megunni a hazai piacot. Az ottani hatalmas kereslet - gondoljunk csak bele még a neves európai márkák, mint például a BMW vagy a Volkswagen, is létesített közös gyárat - több mint 1,3 milliárd potenciális vásárlóerőt jelent. Persze a nagy többség nem feltétlenül engedheti meg magának a négykerekű járművet, de azért így is hatalmas a lehetőség, hiszen az ország gazdaságilag igen erős felfutásban van, amit nyilván az ott lakók is éreznek. Az eddigi trend láthatóan az volt, hogy vagy közösen gyártottak autókat, vagy megvettek korábbi technológiát, esetleg lekoppintottak. Az utóbbira jó példa a Chery QQQ Matiz klón. (Az ilyen autókat egyébként inkább ázsiai forgalmazásra szánják, nem igazán jönnek át vele a vén kontinensre.)

Nemrég viszont arról számoltunk be, hogy Hollandián keresztül kis hazánkat is szeretnék meghódítani egy Opel Frontera-ra igen csak hasonlító, 3,7-3,8 millió forintról induló terepjáróval.Az elmúlt pár napban pedig további olyan autógyártó neve is felmerült, akik olcsó autóikkal meg akarják hódítani a piacot.

Az ősszel érkezik a piacra a Zhonghua - a helyes kiejtés még nem ismert, de azt már tudjuk, hogy az autó a Shenyang Brilliance Jinbei Automobile terméke - középkategóriás limuzinja. Az egyes sajtóorgánumok által kínai BMW-nek is kikiáltott autó 20 ezer euró alatti árával szeretne hódítani. (A cégnek ugyanis közös vállalata van a bajor gyárral, ahol a kínai piacra gyárt 3-as és 5-ös sorozatot.) Ezért nem csak egy viszonylag pofás külsőt, de hozzá egy Euro- szabványt teljesítő motort, klímát, elektromos ablakot, parkolóradart, központi zárat, és egy CD-s rádiót is magában foglal az autó, a biztonságról pedig az ABS és két légzsák gondoskodik majd. A méretes, mintegy 488 cm hosszú autóban a helykínálatra nem lehet panasz, és még a csomagoknak is jut 550 liter.

A beszerelt erőforrás természetesen nem egy teljesen új saját fejlesztés - a Mitsubishi aggregátjaira alapozták -, valljuk be így talán könnyebb bízni az autóban. A hírek szerint kezdetben egy kétliteres, négyhengeres 129 lovas és 173 Newtonméter nyomatékkal bíró, illetve egy 2.4-es 136 lovas, 200 Nm-es motort kínálnak majd. (A közölt számokat nem írtuk el, ez van. Az utóbbival, ha minden igaz, tartható a 200 kilométer/órás utazó sebesség is.) A későbbiekben ez kiegészülhet egy kisebb 1.8 literes motorral is. A váltóról annyit, hogy a rosszmájúak által várt négysebességes mű helyett igenis ötgangos lesz az alapot jelentő manuális változat, sőt a kínai konyhát is szerető ínyenceknek kínálnak majd egy automata egységet is. A gyár tervek egyébként nagyra törőek, ha sikeres lesz a kínai csoda fogadtatása jöhet még kombi, vagy kisautó is.

Akinek viszont inkább egy terepjáróra vágynak, azoknak a Chery Tiggo ajánlható. A fentebb már említett gyár ezzel a modellel sem hazudtolta meg kétes hírnevét, bár itt még perről hallani. Ez az autó ugyanis a Toyota RAV4 terepjáróval mutat erős hasonlóságot. (Legalább nem pécéztek ki maguknak egy márkát.) Az elképzelések szerint a szintén még az idén piacra kerül Tiggo motorházteteje alatt sem találunk majd erőgépet. A technikai paraméterek alapján a 2.4 literes hengerűrtartalom itt 130 pacival párosul, míg a 201 Nm-es maximális nyomaték 2500 és 3000 fordulat között áll rendelkezésre. Felszereltségben ez az autó is erős lesz, a biztonságról az ABS és két légzsák, míg a kényelemről az elektromos vezetőülés vagy a CD-váltós audió egység gondoskodik majd.

Ez még azonban mind semmi. A Lifan most mutatta be Lifan520 típusjelzésű modellját. Az ötszemélyes limuzin szintén az év végén kerülhet exportra. Mivel még Kínában is csak a nyár elején mutatkozik be, erről lehet a legkevesebbet tudni, a közönség figyelmét így leginkább a két miniszoknyás hostesslánnyal próbálták meg felkelteni. A verebek azonban valami négyhengeres 1.6-os motorról csiripelnek, meg valami Hainan-Mazda együttmüködésről. Az utóbbi cég egyébként szintén kínai, Mazda modelleket gyárt licensz alapján.

2005.04.06

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok