HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Érdekességek > Új Range Rover V8-as dízelmotorral

t: 4917

Új Range Rover V8-as dízelmotorral

A technológiailag kifinomult, két változó geometriájú turbófeltöltős 272 lóerős TDV8 dízel motor az új 2007 Range Roverben debütál. A hengersorok a TDV6 motorral szemben nem 60, hanem 90 fokot zárnak be egymással, s a motor hengerenként négyszelepes. A TDV8-as több mint 4 másodperccel kevesebb idő alatt éri el a 100 km/h sebességet, mint a korábbi hathengeres dízel. A maximális sebesség 200 km/h-ra emelkedett, mely elektronikusan korlátozott. A nyomaték kiemelkedő 640 Nm, ami 2000 és 2500 fordulatszám között rendelkezésre áll, de 1250 fordulatszámnál már 400 Nm nyomaték érhető el.

A motor megfelel az EU4 emissziós normának, szabványos fogyasztása pedig 11,3 l/100 km, ami elismerésre méltó. Továbbá a TDV8 75%-kal csendesebb, mint az elődje.

Az új motorhoz hatsebességes, intelligens ZF automataváltó párosul, melyet már használnak a Range Rover benzinmotoros modellekben. A felfüggesztés kialakítása ugyanolyan, mint a Range Rover Supercharged modellekben, mely egyszerre biztosít jó kezelhetőséget és vezetési kényelmet. Az alapfelszereltség részét képezik az első Brembo fékek is. A Range Rover motorválasztékának része maradt a két benzines - a 396 lóerős Supercharged V8 és a 306 lóerős V8 - erőforrás, melyeket a múlt év végén mutattak be a nagyközönségnek.

Újdonság a Freelander 2-esbe is beépítésre kerülő Terrain Response rendszer, valamint a központi és a hátsó elektronikusan vezérelt differenciálzár (utóbbi extraként rendelhető). A vezető egy kapcsoló segítségével kiválaszthatja az öt lehetséges variáció közül, hogy melyik beállítás a legmegfelelőbb az adott terepviszonyokhoz. A jármű elektronikus és mechanikus vezérlőegységei ezután az adott beállításnak megfelelően üzemelnek.

Az utastér is kiegészült néhány új elemmel: új, dupla kesztyűtartó, letisztult vonalvezetésű középkonzol, elektronikus kézifék, új műszerfalborítás és egy minden elemében megújult légkondicionáló illetve szellőztető berendezés. A váltókar és az audiorendszer is másképpen fest, a belső burkolatok és anyagok között pedig több a fa és a fém. A prémiumhatásban segít továbbá az első ülésfűtés és -hűtés.

(autostilus.hu)

2006.07.17

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Következő

Legfrissebb magazinok