HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Érdekességek > Hogyan maradjunk fiatalok?

t: 2214

Hogyan maradjunk fiatalok?

Szabadidőnkben Bresciába érdemes utazni minden év május elején, mert a szikrázó napsütésben megcsodálhatjuk a város dómját, múzeumait, a Biblioteca Queriniana-t vagy a Mario Rigamonti stadionban játszó focicsapatot. Aki járatos egy kicsit az autósportban, az viszont a Mille Miglia Storico oldtimer rendezvény miatt érkezik a lombard városkába. 2006. május 11. és 14. között ismét autósport-történeti zarándokhellyé alakul át a Garda-tó déli csücskének közelében fekvő Brescia, mert indul a 24. Mille Miglia Storico.

Az emlékeket idéző rendezvény központja természetesen a rajt és a cél helyszínéül szolgáló Brescia. Számos észak- és közép-olaszországi, történelmi várost érintve a Brescia-Cremona-Parma-Bologna-Siena-Róma-Perugia-Ancona-Bologna-Treviso-Vicenza-Verona-Brescia útvonalon zajlik a verseny. A Mille Miglia hétvégéjén ismét zsúfolásig megtöltik az óváros utcácskáit a világ minden tájáról érkező nézők. Ezrek szeretnék látni, ha csak egy pillanatra is az egykori versenyautókat. Ezúttal azonban nem a Piazza Vittorián, hanem 1929-hez és 1930-hoz hasonlóan a Piazza Loggián kell keresniük a látogatóknak a verseny előtti seregszemlére felsorakozott autó ritkaságokat. Ezúttal öt kontinens 27 országából, 57 autómárka 375 veteránjárműve alkotja a mezőnyt. Szokás szerint olyan kevéssé ismert nevek is felbukkannak, mint az Allard, az Autobleu, az Ermini vagy a Gilco. Természetesen számos Maserati, Ferrari, Lancia és Alfa Romeo gördül végig a több, mint ezer mérföldes távon.

A nemzetközi mezőnyt 33 darab különféle korú, teljesítményű Mercedes-Benz is erősíti. A majd félszáz autó között, olyan gyöngyszemek láthatók majd, mint a 710 SSK, a 720 SSK, a 180 D, a 220 A, a 300 SL, a 300 SLR (a volt formula-1-es versenyző, Jochen Mass irányításával). A 300 SLR versenyautó az ötszörös Forma-1-es világbajnokra, Juan Manuel Fangióra és az 1955. évi Mille Migliára való emlékezésként a hivatalos 216-os mellett a történelmi 658-as rajtszámot is viseli majd.

Szinte a kezdetektől szoros kapcsolat fűzi a Mercedes-Benzt a Mille Migliához. Éppen történetének ötödik évtizedét kezdte meg az automobil, amikor 1927-ben meglengették az első, "Mille" rajtzászlaját. Három évvel később a Rudolf Caracciola / Christian Werner páros már rajthoz állt a viadalon, és összetettben a hatodik helyet szerezte meg 7 literes SSK-versenyautójával. 1931-ben Caracciola egy Mercedes-Benz SSKL-lel indult, 16:19:10 órás időrekorddal teljesítette az 1638 km hosszú Brescia-Róma-Brescia útvonalat. Tazio Nuvolari és Arcangeli vezette vadonatúj Alfa Romeo 2300-as lett a második. A győztes Mercedes 101 147 km/h átlagsebessége egyrészt új csúcsot jelentett, másrészt ez volt az első alkalom, hogy kompresszoros autó győzni tudott ezen a nehéz távolsági versenyen. Egyúttal ez volt az első külföldi páros, amely felállhatott a dobogó tetejére.

A II. világháborút követően is gyakran diadalmaskodtak Mercedes-Benz-autóval versenyző csapatok a Mille Miglián. 1955-ben érkezett el a tetőpont, amikor a Moss / Jenkinson duó egy gyári 300 SLR-rel mindmáig érvényes időrekordot állított fel, és megszerezte az összetett győzelmet. Juan Manuel Fangio pedig szenzációs autózással a második helyen ért célba, szintén egy 300 SLR-rel, ráadásul navigátor nélkül.

Eredeti formájában, azaz közúton lebonyolított, világbajnoksági rangú távolsági autóversenyként politikai okokból utoljára 1957-ben rendezték meg a Mille Migliát - idővel túl veszélyessé vált e nagyszabású kaland. Ezt követően 20 évre eltűnt a nemzetközi motorsport naptárából. Ám 1977-ben feltámadt poraiból "Mille Miglia Storico" néven, történelmi versenyautók számára rendezett eseményként, de már nem gyorsasági, hanem átlagtartó futamként és a veteránautók egyik legnagyobb seregszemléjeként.

(autostilus.hu)

2006.05.16

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok