A 2006-os Dakar rali felénél érdemes egy kis pihenőt vennünk, és amíg a versenyzők már a nyolcadik szakaszt gyűrik, vessünk egy pillantást arra, mi is történt a sivatagi őrületben idén.
Mindenekelőtt roppant balszerencsés magyarokról kell beszámolnunk. Soha ennyi honfitársunk nem indult Dakar ralin. Huszonöt magyarral indult a verseny, de sajnos sorra fogynak kishazánk fiai. Palikék autója tönkrement, Kisékbe Belmondo rohant bele, a regionális Szalay Dakar teamben induló motoros Szilveszter Zsolt súlyos balesetet szenvedett, és hasonlóan rosszul járt Kátai Péter is.
No, azért arról se feledkezzünk meg, hogy nagyszerűen mennek versenyzőink, a Darázsi vezette kamion az előkelő tizenharmadik helyen áll, és több autósért, motorosért és kamionért is szurkolhatunk még.
Persze a menőknek sem éppen könnyű a sivatagi rali. A címvédő francia Cyril Despres kulcscsonttörést szenvedett, a motoros azonban nem adta fel, folytatja útját. Maszuoka ellenben az autósoknál már nincs versenyben, és a rali-világbajnok Calos Sainz is megtapasztalhatta a sivatag poklát: sokáig vezetett, a homok azonban kifogott rajta és visszaesett.
A KAMAZ-t irányító Csaguin simán vette az akadályokat, a legutóbbi szakaszon azonban neki is komoly gondjai támadtak - igaz, vezető helyét nem vesztette el. A hetedik szakasz pokoli etapnak bizonyult, nemcsak Csaguinnak. Ahogy azt várni lehetett, és ahogy azt mindenki előre jelezte, embert próbáló szakasz várt a versenyzőkre. Az is lett: a Zouérat és Atar közötti szakasz még a legnagyobbakon is kifogott. A gyári csapatokban indulók is lapátolással töltötték a fél napot, hát még azok, akik igazán profi háttérmunka nélkül vágtak neki a szakasznak.
A Dakar folytatódik, nyilván további meglepetésekkel, küzdelemmel. Egy verseny, ahol tényleg nem elsősorban a győzelem a cél, hanem a célba érés.
hirado