> Darázsiék a 75., Czeglédiék a 40. helyen - vegyes eredmények a Dakaron
Noha mindenki tudja, hogy az európai szakaszokon nem lehet megnyerni a versenyt, azért presztízs okokból, no meg a minél jobb vasárnapi rajthely miatt igyekeztek a versenyzők.
Először a motorosok rajtoltak - fordított sorrendben, vagyis a legjobbak a legvégén, aztán következtek az autósok.
Szalay Balázs és Bunkoczi László számára remekül kezdődött a szakasz, a páros jó ritmusban autózott - egészen a tizedik kilométerig. Akkor ugyanis hatalmas füst keletkezett az autóban, és a pilóta majdnem szívinfarktust kapott, mert azt hitte, a váltó adta meg magát. Ám amikor a füsttől már szinte semmit sem lehetett látni az autóban, Szalay észrevette, hogy csak nehezen tudja fordítani a kormányt, és akkor már tudta, hogy a szervó adta meg magát. "Lelkesen, jó ütemben kezdtem, volt kedvem a versenyzéshez - mondta Szalay. - Azután amikor a technika ördöge megtréfált minket, és sorra előztek meg az ellenfelek, néhány perc alatt elszállt a jó hangulatom. Ráadásul helyenként az esőzéstől akkora sár volt, hogy csak lépésben tudtunk haladni."
Az immár regionálissá bővült Szalay Dakar Team versenyzői közül ezen a napon a szlovák Jaroslav Katrinak volt a leggyorsabb - a korábbi enduro-világbajnok a 28. helyen teljesítette a távot, annak ellenére, hogy saját bevallása szerint egyáltalán nem sietett. Nem kockáztatott, és ennek egyszerű oka volt, méghozzá az, hogy egy darabban akarja átvinni a motorját Afrikába.. "A főnököm viccesen azt szokta mondani, hogy óvatos legyek, mert drága az érckoporsó - mondta Katrinak. -, és én igyekszem betartani az utasításait. Legalábbis Európában biztosan."
A tavalyi Dakar negyedik legjobb újonca, Varga Ákos nem volt túlzottan vicces kedvében, amikor célba ért. Körülbelül a hatvanadik kilométernél ugyanis tönkrement a hátsó kereke: ,,Amikor a motor elkezdett rázni, már tudtam, hogy hamarosan meg kell állnom. A külső végül öt kilométerrel a cél előtt fordult le a felniről, és noha már csak egy ugrásnyira volt a cél, tudtam, hogy meg kell állnom, megjavítani a gumit. Volt nálam belső és minden szükséges szerszám, ám tizenöt percet így is elvesztegettem."
A csapat versenykamionja, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Rack György egység a legjobb magyar egységként a 12. helyen zárta a nyitószakaszt. A versenyzőkre vasárnap 567 km vár, amelyből 115 kilométer a szelektív szakasz hossza, este pedig irány Afrika.
ma.hu