HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Rally > Ringlispil

t: 2965

Ringlispil

A Michelin Budapest rali két terepen, a nógrádi dombok között és a Hungaroringen zajlott. Két verseny egy helyszínen, így is lehetne summázni a futamot, mivel az országos bajnoki mellett Európa kupa futam is volt a viadal. Ugyanazon pályákon zajlott a küzdelem, csak épp a nemzetközi erőpróbára nevezők néhány körrel többet teljesítettek.
A bajnoki címre aspirálók közül ketten elvéreztek a mátrai pályákon. Turiék jót meccseltek ugyan ifj. Tóthékkal, de már a harmadik gyorsaságin elromlott az Octavia kormány szervója, s bár a szervizből úgy engedték ki őket, hogy minden oké, a negyedik szakasz rajtja előtt kiderült, vért izzadva lehet csak tekerni a kormányt, így a csapat feladta.
Hiába autózott kétszer is abszolút első időt a Spitzmüller-Kazár páros, az első gyorsaságin defektes kerékkel közlekedtek, majd a hatodikon egy tekintélyes méretű aszfalt tömb kiszakította a Corolla WRC első futóművét, és ott azonmód félre is állt a páros.

Ringlispil
Michelin Budapest Rallye
2005-09-15 12:11:12




Bár a hatodik futam az ifj. Tóth-Bahor kettős győzelmével zárult, a Benik-Varga kettős sem panaszkodhatott a második hely kapcsán, mivel ismét átvette a vezetést a bajnokságban. Az eddig vezető Spitzmüllerék ugyanis kiestek.






A Michelin Budapest rali két terepen, a nógrádi dombok között és a Hungaroringen zajlott. Két verseny egy helyszínen, így is lehetne summázni a futamot, mivel az országos bajnoki mellett Európa kupa futam is volt a viadal. Ugyanazon pályákon zajlott a küzdelem, csak épp a nemzetközi erőpróbára nevezők néhány körrel többet teljesítettek.
A bajnoki címre aspirálók közül ketten elvéreztek a mátrai pályákon. Turiék jót meccseltek ugyan ifj. Tóthékkal, de már a harmadik gyorsaságin elromlott az Octavia kormány szervója, s bár a szervizből úgy engedték ki őket, hogy minden oké, a negyedik szakasz rajtja előtt kiderült, vért izzadva lehet csak tekerni a kormányt, így a csapat feladta.
Hiába autózott kétszer is abszolút első időt a Spitzmüller-Kazár páros, az első gyorsaságin defektes kerékkel közlekedtek, majd a hatodikon egy tekintélyes méretű aszfalt tömb kiszakította a Corolla WRC első futóművét, és ott azonmód félre is állt a páros.

Rossz gumiválasztással önmagukat hozták nehéz helyzetbe Herczigék Részben hazai pályán, a Ringen Turán ralis pályafutása legjobbját autózta Cigány és a zöld BMW M3-as nemcsak a rakparti közönséget szórakoztatta, de eredményes is volt

A várakozásoknak megfelelően az első hat gyorsasági volt a perdöntő ezen a futamon, és amikor ifj. Tóthék megérkeztek az első napot záró két hungaroringi szakaszhoz már nem kevesebb, mint huszonnyolc másodperccel vezettek. Eseménytelen futam, összegezhettek a célban, ami persze csak arra értendő, hogy a szerelőknek nem kellett megszakadniuk a munkától, nem volt defekt, nem tudtak kalandokról beszámolni, és így tovább. Ilyen is van, és mennyire jó így versenyt nyerni!

A mátrai versenypályák híres-hirhedtek arról, hogy milyen gyorsak, ugyanakkor technikásak is, ahol sok lehetőség nincs a hibázásra. Vagy ha valaki mégis elvéti a dolgot, azért nagy árat kell fizetni. Így már az első három gyorsaságin szépen fogyatkozott a mezőny, de az összesen hat mátrai szakaszt már ralis mértékkel is kevesen tudták teljesíteni gond nélkül. Képünkön Elek István, illetve az általa átformázott Mitsubishi Lancer EVO VII-es, ők a leghosszabb, szuhai pályán csúsztak le az útról. Személyi sérülés szerencsére nem történt.

Ifj. Tóthékkal ellentétben Benikéknél, illetve a Focus WRC-nél nem mentek mindig flottul a dolgok. A szervizparkban bizony néhányan tövig rágták a körmüket, amikor hírül vették, a váltóból elfolyt az összes olaj. Az autó kibírta a szervizig, ahol orvosolták a bajt. A ringlispil Benikék javára billentette a mérleg nyelvét, és az így megszerzett bajnoki pontoknak köszönhetően a csapat kilenc ponttal vezetve a tabella élére ugrott.
A rossz gumiválasztás miatt veszített rengeteg időt a Herczig-Tóth páros, legfőképp a szorospataki első gyorsaságin. Talán sikerült volna megtartaniuk a második helyet, ha az első nap utolsó gyorsaságiján nem szorul be második sebességi fokozatba a váltó, mert akkor cseréltek helyet Benikékkel. Másnap még Ráijesztettek a vetélytársakra, de aztán nem forszírozták a dolgot, és bementek harmadikként a Parlamentnél lévő célba.

A WRC-s mezőnyben Tagaiék az első három gyorsaságin legalább három perc hátrányt szedtek össze. Az első szakasz rajtjánál eltört az egyik hátsó féltengely, és ez épp elég volt ahhoz, hogy motiváció-vesztetten autózzák végig a hátralévő gyorsaságikat. Tagaiék az ötödik helyen fejezték be a futamot, az első napi hatodik helyről Michnáék viszont lecsúsztak a tizedik helyre, mert az elromlott kormány szervó miatt a szűk kanyarokban csak úgy tudtak befordulni, ha a navigátor is megmarkolta a kormányt.
Vizinék a negyedik gyorsaságin hatodik sebességi fokozatban érkeztek egy „negyedikes” kanyarhoz. Nekicsapódtak a korláthoz, minek következtében megsérült egy hölgy, akit megfigyelésre kórházba szállította mentő. Vizinék a helyszínelés után folytatták – ezt a szakaszt törölték, illetve átlagolták -, de mint kiderült túllépték az etap időt, és emiatt kizárták őket.
Ralis pályafutása legjobbjával zárta a versenyt Turán Frigyes. Abszolút negyedik lett úgy, hogy a Lancer mindvégig óramű pontossággal dolgozott, és ennek az A8-as kategóriában elért győzelemnek köszönhetően két pontra megközelítette a bajnokságban vezető Hidegéket, akik négy defektet kaptak és kiálltak.

Az N-csoportban hosszabb-rövidebb időre négyen is birtokolták az első helyet, de a hajrá a Szabó-Benics kettősnek sikerült a legjobban, és ezzel megtört egy tíz éve tartó átok is, hisz a pilóta először fejezett be Budapest ralit megelőzve Magyarékat és Hoduláékat.
A szuper 1600-asok között a Bútor-Tóth kettőst még egy defekt sem tudta lefékezni, jelentős előnnyel nyerte a versenyt, Olléékat és Kelleréket maga mögé utasítva.

Végeredmény:
1. ifj. Tóth-Bahor WRC Peugeot 206 WRC 1:12:01,4
2. Benik-Varga WRC Ford Focus WRC 1:12:35,1
3. Herczig-Tóth WRC Ford Focus WRC 1:12:44,5
4. Turán-Csökő A8 Mitsubishi Lancer 1:15:33,9
5. Tagai-Tagai WRC Skoda Octavia WRC 1:16:17,8
6. Bútor-Tóth A6 Citroen Saxo S1600 1:17:12,5
7. Botka D.-Várhidi A8 Mitsubishi Lancer 1:17:19,1
8. Ollé-Kerék B. A6 Suzuki Ignis S1600 1:17:59,3
9. Keller-Spitzer A6 Suzuki Ignis S1600 1:18:02,1
10. Michna-Zsíros WRC Skoda Otavia WRC 1:18:04,6

A másodosztály, azaz a junior bajnokság tavalyi győztese, Nagy Krisztián idén már a nagyok közt versenyez N2-es Citroën Saxo VTS-ével. A Budapest Ralin idei legjobb eredményét érte el azzal, hogy megnyerte a kategóriát, amelyet Suzuki Ignisek, és Honda Civic VTi-k uralnak. A Nagy-Veres párosnak elsősorban a Ringen rendezett gyorsaságik feküdtek, mivel azokon tavaly junior futamot rendeztek, illetve az idei szezonkezdet előtt itt tartották a teszt ralit. A páros mindkétszer indult.


Így látta Bútor Róbertű

Egy nagyon jól szervezett, pörgős versenyen vagyunk túl! Nem volt üresjárat, minden percben történt valami, nem lehetett leereszteni, ami szerintem jót tett nem csak a mi, hanem a többiek versenyzésének is. Kimondottan tetszettek a mátrai pályák, és ezen az élményen az sem tompít, hogy a második körben Szuhán kaptunk egy bal első defektet, és mire leértünk a célba a felniről teljesen lefoszlott a gumi. A Hungaroring úgy vélem két okból volt jó ötlet. Az egyik, hogy kulturált körülmények közepette szervizelhettünk, kezdve az arany liszenszestől a H-csoportos csapatig. Másrészt kitűnő néző csalogató volt, hisz a drukkerek két pálya között is választhattak, miközben szabadon járhattak a szerviz sátrak között. Megmondom őszintén, a belső gyorsasági nem tetszett, illetve, hogy pontosabban fogalmazzak, az nem a mi Saxonknak való. A csapat ezúttal is száz százalékos munkát végzett, de ez már nem is újdonság a P.H. Sporttól. Jól esett a drukkerek biztatása, remélem, ezt meg tudom majd hálálni Pécset is már a C2-essel. A verseny másnapján kipróbálhattam az autót, és hát mit mondjak, teljesen tűzbe hozott. Mindenben jobb, mint a Saxo, de nem is csoda, hisz négy évvel későbbi fejlesztő munka eredménye. Nagyon várom a bemutatkozást a Citroen C2-vel!”

Az idei Budapest Rali nemcsak magyar bajnoki futam, hanem Európa Kupa versengés is volt. Ezt az értékelést egy cseh páros nyerte N4-es Mitsubishivel, de számunkra fontosabb, hogy bemutatkozott a közönségnek a Citroën C2 Super 1600. A dél-afrikai származású Rautenbach az abszolút értékelés második helyére hozta be a P.H.sport által szervizelt autót, amelyet a verseny után Bútor Róbert is kipróbálhatott. A gödöllői pilóta áradozott az új kocsiról, amely minden tekintetben előrelépés a Saxóhoz képest.

Pontosan

Az N-csoportban egyet, az N3-as géposztályban hat pontot ért a Budapest ralin nyújtott produkciója az OPC Hungary Teamnek. A Bessenyey Zoltán, Tóth Zoltán alkotta páros a futam után gondolkodott ugyan azon, hogy mi lett volna, ha nincs a defekt Cereden, meg nem csúsznak le az útról úgy, hogy a nézők segít vissza őket az aszfaltra, de gyorsan el is hesegették ezeket a gondolatokat. Ennek így kellett történni, summázták a dolgokat.

Szó sincs arról, hogy telhetetlenek lennének, sőt ellenkezőleg. Türelemmel kivárták a sorukat. Ez volt az első alkalom, hogy kategóriájukban a dobogón fejeztek be versenyt, és ami legalább ennyire fontos – mert hogy előre is kell tekinteni -, az Opel Astrával ezúttal nem voltak technikai gondok. Talán egyedül a futóművön lehetne még finomítani, de összességében elégedettek voltak az autóval. Természetesen attól is hízott a májuk, hogy közel azonos időt is sikerült futniuk a géposztály favoritjának tartott Hadikékkal akik magabiztosan meg is nyerték a versenyt, és csak még egy rutinos pilóta, Ábrahám Zoltán férkőzött eléjük.

A viszontagságos év kezdet után abban bíznak, hogy legalább a bajnoki hajrá sikerekben bővelkedik majd. A raliban újonc csapat töretlen lendülettel várja az újabb kihívást, ami a pécsi verseny lesz, és ahol legalább ilyen eredmény szeretnének elérni.
Mert bár nem mohók, azért az étvágyuk nekik is megjött.

rtlklub

2005.09.22

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok