HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > MOBIL > Érdekességek - Tartozékok > Az Apple áldására várnak a mobilszolgáltatók

t: 2213

Az Apple áldására várnak a mobilszolgáltatók

Mindezidáig csak két szolgáltató jelentette be hivatalosan hogy mire is készül, a német T-Mobile és a brit O2. A T-Online nem egyszerűen beépítené saját szoftverbe, hanem a Motorolával külön erre a célra gyártat egy zenére kihegyezett készüléket, ami képes lenne elérni az iTunest. A Motorola készülék várható megjelenési ideje pedig természetesen karácsony előtt lenne. A brit O2 pedig nem részletezte még a terveket, de a jövő héten ők is szeretnének szerződést kötni. Európán kívül persze az USA-ban is folynak az előkészületek.

Az Apple jelenleg egy szupertitkos konferenciát tart San Franciscoban, ami talán okozhatja az Apple háza táján egész héten tapasztalható óriási csendet. Minden valószínűség szerint a konferencia vége egy bejelentésbe torkollik majd, ami a szaksajtó szerint az iPod telefon megállapodás lesz a Motorolával. Az amerikai mobiltelefon-gyártó sales szakemberei nyilván megtesznek mindent azért, hogy kihozzanak egy versenyképes zenemobilt, hogy felvehessék a versenyt a mostanság bejelentett egyéb készülékekkel, mint például a Sony Ericsson W800.

A san franciscoi konferencia mellett érdekes módon ugyanazon a napon New Yorkban a Motorola is egy komoly bejelentésre készül, mellyel kapcsolatban csak annyit szivárogtattak ki, hogy "Az eszköz, amit eddig mobiltelefonként ismertünk, készen áll a következő felvonásra." A Motorola eddig le volt maradva versenytársaitól ezen a téren, viszont ezzel a bejelentéssel gyorsan az élre törhet, megelőzve mind a Sony Connectet, mind a Loudeye-t. Ezzel a várakozások szerint a Motorola komolyabb piaci részesedést hasíthat ki az eladásokból. Előzetesen sejteni lehet, hogy az amerikai szolgáltatók közül is vannak már jelentkezők, a T-Mobile viszont cáfolja, hogy a számukra készített készüléket bárki más forgalmazhatná majd.

A szolgáltatók számára a felkapaszkodás az iPod szekerére azért lehet fontos, mert több ízben is nyilvánvalóvá vált, hogy a legtöbb vásárlót nem érdeklik a tech demó jellegű új funkciók a telefonokban, viszont az iPod + iTunes az elmúlt év legnagyobb húzómárka-párjává vált és ezt a (hang)hullámot mások is szívesen meglovagolnák.

sg

2005.09.07

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok