HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Forma 1 > A Stewardok Fisichellát találták bűnösnek

t: 1944

A Stewardok Fisichellát találták bűnösnek

Az olasz versenyző az utolsó kanyarban nekicsúszott Webber Williams-ének, mikor megpróbálta visszaelőzni az ausztrál pilótát az utolsó kanyarban. A két versenygép egymásnak üközött, és olyannyira megsérült, hogy mindketten a futam feladására kényszerültek.

Webber öklével a magasban integetett Fisichella felé, aki szinte ráugratott Webber autójára. Mindezek ellenére az olasz pilóta, aki az évad első versenyét fölényesen nyerte, nem tartotta magát bűnösnek.

„Megelőztem és egy kicsit később fékeztem.” – mondta Fisichella a Reuters hírügynökségnek. „Mikor már a kanyar bejáratánál voltam, megpillantottam a külső ívemen. Nem az én hibám volt. Ahogy elkezdtem fékezni az autóm hátulja kitört, és Mark nem hagyott elég helyet nekem. Különbözik a véleményünk, ez minden. Ez szerintem normális.”

Azonban Webber másképpen látta a történteket, szerinte Fisichella veszélyesen vezetett.

„Nagyon is tisztelem Giancarlot – jó pilóta, és nem csinál minden hétvégén ilyet.” – mondta Webber. „Azonban ha nem lettem volna ott, akkor is kicsúszik. A kavicságyban volt. Nehezen, de meg tudtam előzni, és az utamra akartam menni. Aztán ezt nem hagyta és utánam eredt.”

A versenybírák a futam után megnézték felvételről az eseményeket, majd mindkét pilótát és csapataikat meghallgatták az ügy kapcsán. Nem sokkal később meg is hozták döntésüket, mely értelmében megfeddték Fisichellát, de nem sújtottak le rá. Webber haragos volt, miután úgy gondolta, hogy Fisichella azért küszködött autójával, mert az elhagyta egyik oldalsó terelőlemezét.

„Véleményem szerint elhagyta az egyik oldalsó terelőlemezét.” – mondta az ausztrál. „Vége volt az autójának. Semmi esélye nem volt a manőver véghezvitelére, hiszen gondban volt. Nagy szarban volt, mondhatjuk úgy is. Nagyon csalódott vagyok, hiszen megelőztem már… majd egy olyan helyen akart visszaelőzni, ahol semmi tapadás nem volt. Fékezett, majd elcsodálkozott, jéé, nincs tapadásom, majd összecsúsztunk.”

Fisichella beismerte, hogy valóban elhagyta az egyik aerodinamikai elemét az autójáról, ami miatt nehezebben tudta irányítani versenygépét a sepangi ringen.

„Elvesztettem az egyik oldalsó terelőszárnyamat, ezért közel 20%-al csökkent a leszorítóerőm, így nem voltam képes úgy menni, mint előtte.” – magyarázta az olasz. „Ez egy szokványos versenybaleset volt.”

2005.03.20

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok