HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Forma 1 > Ferrari: Nem a gumikkal volt a fő probléma

t: 1865

Ferrari: Nem a gumikkal volt a fő probléma

A Ferrari alakulata csalódottan hagyta el a Maláj Nagydíj helyszínét, miután bebizonyosodott, hogy tavalyi autójuk módosított változata nem tudja felvenni a lépést vetélytársai vadiúj gépezeteivel. A csapat ezért most keményen fog tesztelni a jövő héten, hogy eldöntse, bevetik-e Bahreinben az F2005-öst. Michael ugyan mindent kihozott autójából, azonban így is csak a hetedik helyen futott be, míg márkatársa Rubens Barrichello a verseny feladására kényszerült, miután abroncsai teljesen megadták magukat a túlkormányozott autó miatt.

Michael Schumacher, 7. hely:
„Természetesen a hetedik hely nem ad okot az ünneplésre, azonban úgy érzem, minden tőlem telhetőt megtettem, hogy kihozzam a legjobbat a mai napból, és a 13. helyről felzárkózzak. Megbízható volt az autóm, és semmi problémám nem akadt. Egy kicsit óvatosabban hajtottam a futam korai szakaszában, hogy biztosítsam autóm versenyképességét a futam későbbi részében, és a körülményeket figyelembe véve, örülhetek a két pontnak. Egy Formula-1-es autó nagyon komplex, és nem lehet egy kimondott területet hibáztatni a gyenge szereplés miatt. Az tisztán látszik, hogy egyes területeken nem vagyunk elég erősek jelen pillanatban. Tudatában vagyunk ennek, és keményen dolgozunk rajta. Most Mugelloba veszem az irányt, ahol első alkalommal próbálhatom ki az F2005-öst. Egy új autót kipróbálni mindig különleges, így már nagyon várom.”

Rubens Barrichello, kiesett:
„A verseny jól kezdődött, a hatodik helyért is harcban voltam. Aztán hirtelen az autó túlkormányozottá vált. Rádión tartottam a kapcsolatot a csapattal, akik közölték velem, hogy változás lépett fel az autó aerodinamikájában, ami miatt a vezethetőség romlott: ez nagyon rossz hír volt a számomra. Mikor kihajtottam a boxba, a szerelők találtak egy kisebb gumidarabot a szárnyhoz ragadva. Azonban mivel túlkormányozott volt az autóm, húsz kör eltelte után szétmentek az abroncsaim. Bosszantó, mert egészen addig a kocsi egyensúlya jó volt. Természetesen nem voltam elég gyors a győzelemre, de az első hatban simán végezhettem volna.”

Jean Todt, sportigazgató:
„Nincs mentség egy ilyen futam után. A kvalifikációt követően már tudtuk, nem lesz egyszerű a verseny a számunkra. Vereséget szenvedtünk ellenfeleinktől, akik bizonyították, jobbak nálunk. Oly sokszor nyertünk már a csapat kemény munkájának és partnereink segítésgének köszönhetően, így most ismét össze kell fognunk, hogy változtassunk a helyzeten. Ismét bebizonyosodott, hogy micsoda nehéz is nyerni. Tudjuk, hogy mindenünk megvan a sikerhez. Győzni szeretnénk, és ennek érdekében mindent meg fogunk tenni. Három napig tesztelni fogunk a jövő héten Mugelloban, hogy tovább fejlesszük az F2005-öst, és a Bridgestone abroncsokat. Aztán meghozzuk a döntést, mikor vetjük be az új autót.”

Ross Brawn, technikai igazgató:
„Csalódottak vagyunk a futam után. Egy kicsit optimisták lehettünk, mert a pálya hőmérséklete még kedvezett is volna számunkra, azonban ez nem így lett. Nem voltunk versenyképesek a mai nap, így véleményem szerint partnereinkkel össze kell ülnünk, hogy kitaláljuk, mit csináljunk az elkövetkezendő hetekben, hónapokban, hogy ismét visszatérjünk oda, ahol lennünk kell, mert az világos volt számunkra, hogy nem vagyunk versenyképesek. Már voltunk ilyen helyzetben, és az sem kizárt, hogy leszünk még. Azonban bízom magunkban, és partnereinkben, így nem aggódom túlságosan. Rubens versenyével kapcsolatban, észleltük, hogy egy kisebb gumidarab beékelődött a hátsó szárnyelemei közé. Ez okozta az autó egyensúlyának szétesését, viszont ennek ellenére versenyzett, ám az abroncsai nem bírták. Michael a lehető legtöbbet kihozta az autójából. Végig keményen hajtott, a stratégia jó volt. Ez a néhány pont még nagyon értékes lehet a végelszámolásban.”


2005.03.20

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok