HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Forma 1 > Alonso lazán nyert Malajziában

t: 1994

Alonso lazán nyert Malajziában

Futam
Az autók már a rajtrácson, a pilóták a helyükön. Kemény verseny vár rájuk, 3-4 kilót fognak fogyni az elkövetkezendő másfél órában. Néhányukat még jegelték percekkel ezelőtt, különösen Massa szenvedett. Friesacher Minardijában motort cseréltek, így hiába futott jobb időt, mint csapattársa, Albers, a mezőny végéről kell rajtolnia.
Elindult a felvezető kör.

A legendásan jó rajtautomatikával ellátott Renault-t Trulli nem foghatta meg, Alonso simán megőrizte első helyét. A Toyota mindazonáltal arra jó volt, hogy Fisichellát maga mögött tartsa, így elöl nagyobb helycsere nem volt. Hátul viszont helyezkedtek a pilóták, az első kör után Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, R. Schumacher, Räikkönen, Button, Heidfeld, Coulthard, Klien, Montoya, Barrichello, Massa, M. Schumacher volt a sorrend.

Sepangban a levegő annyira párás, hogy olyan, mintha köd lenne. Alonso hamar ellépett üldözőitől, mialatt a BAR tovább folytatta szenvedését. Szinte egy körön belül Button és Davidson motorja is elfüstölt, előbbinek (aki a hiba előtt megelőzte Räikkönent s eggyel előrelépett) már az edzések alatt is gondjai voltak az olajpumpával. Friesacher kicsúszott, Alonso meg leggyorsabb kört futott.

Button kiesésével Coulthard foglalta el a nyolcadik helyet, szorosan a nyomában Klien loholt. Hat kör után Alonso négy másodperccel vezetett Trulli előtt, Fisichellával szemben 5,1 másodperc volt a fórja. A 13. Schumacher két másodperccel autózott gyengébb időket, mint az éllovas spanyol.

R. Schumacher a nyolcadik körre majdnem utolérte Webbert, de támadni még nem tudott. Alonso tovább növelte előnyét. Button manőverét leszámítva előzés még nem volt, unalmas a futam. Heidfeld próbált tenni róla, hogy változzon valami, a célegyenes végén bekukucskált Räikkönen mellé, de nem tudta kifékezni a finnt.

Az égvilágon semmi nem történik, mindenki elfoglalta a pozícióját, s halad lendületesen a cél felé. Hátul Monteiro utolérte Alberst, s mivel a Jordan jobb, mint a Minardi, simán el is ment mellette. A harc a 16. helyért folyt. M. Schumacher hátránya már 36 másodperc, a világbajnok képtelen javítani.

Alonsót a mérnökök arra kérték, hogy a hatodik kanyart ötödikben vegye, már kímélték a motort... Tehették is, hiszen 14 kör után a spanyol hét másodperccel vezetett Trulli, tízzel Fisichella előtt.

1:36.000 - Alonso új leggyorsabb köre. Rádión érdeklődtek autója egyensúlya felől, majd közölték, a tankolásnál 0,2 bart leengednek a hátsó kerekekből, mert gyengülő hátsó tapadásról számolt be. Monteiro feltartotta Fisichellát és Webbert is, R. Schumachert viszont elengedte, aki így megérkezett az ausztrál nyakára. Heidfeld kis szünet után ismét támadni kezdte Räikkönent, miközben a 19. körben Klien állt ki elsőként tankolni.

A huszadik körben R. Schumacher, Coulthard és Heidfeld vételezett üzemanyagot, miközben Alonso kicsit szélesen vette az egyik kanyart. Az élmezőnyből előbb Alonso (engedtek a nyomásból), majd Trulli állt ki tankolni, így Fisichella vette át a vezetést. Alonso kifelé majdnem beleszállt az egyik Jordanbe.

Igaz, nem sokáig, csak egy kör erejéig, Webberrel együtt állt ki. Az olasszal tájékoztatásul közölték, hogy első szárnyán állítani fognak, ami meg is történt. Az első helyet Räikkönen vette át, ment is egy leggyorsabb kört.

A nemrég tankolt Webbert Barrichello utolérte, s ha már így esett, erőteljes attakot kezdett ellene. A huszonötödik körben Räikkönen is letudta a kötelezőt (taktikájának köszönhetően megelőzte Webbert). A finnel egyidőben érkezett M. Schumacher is.

Räikkönen visszament a pályára, majd jobb hátsó defektet kapott, a szabályok értelmében így azt kicserélheti. Alig bírta pályán tartani a McLarent, a boxig gyakorlatilag az egész gumit legyalulta. Na meg persze rengeteg időt veszített. Barrichello tankolt, s a nyolcadik helyre érkezett vissza.

A 28. körben, a célegyenes végén Villeneuve elszállt, s a kavicságyban fejezte be a versenyt. Az eset első ránézésre nem vezetői hibának tűnt. Fisichella boxkiállása óta lelassult, ezt a csapat rádión is közölte vele. Kb. féltávnál Alonso, Trulli, Fisichella, Webber, R. Schumacher, Heidfeld, Montoya, Barrichello volt a sorrend a pontszerző helyeken. M. Schumacher a 11. helyen haladt Massa mögött.

A harmincadik körben, a tankolások során pontszerző helyeken kívülre került Coulthard utolérte Barrichellót, Webber meg R. Schumacher pedig a lelassult Fisichellához került közel.

A 33. körben végre történt valami, Webber megpróbálta megelőzni Fisichellát, majdnem be is fért mellé, de végül visszavonulót kellett fújnia. Ezzel magára húzta R. Schumachert, aki a hosszú egyenes végén támadt is, a két autó összeért. Ebből a hátul leskelődő Heidfeld profitált, aki majdnem mindkettejük mellett elment. Parádés csata volt jónéhány helycserével, a csapattársak nem kímélték egymást, a végső sorrend Webber, Heidfeld, R. Schumacher lett.

A 34. körben Barrichello gumijai teljesen elfáradtak, előbb - egy kiszélesített kanyar után - Coulthard, majd Klien is simán elment mellette a hosszú egyenesben. Nem sokkal később be is ment a boxba, a tankoláson, és apróbb állításokon kívül azonban nem sokat tudtak vele kezdeni a szerelők.

A kakaskodás után Webber és Heidfeld ismét utolérte Fisichellát, aki látványosan feltartotta a mögötte haladókat. A 38. körben Webber megelőzte az olaszt, aki azonban nem hagyta magát, s a hosszú egyenesben visszavágott. A belső íven próbálkozott, a féktávon azonban megcsúszott, neki a kaput becsukni próbáló Webbernek. A Renault végül "átpattant" a Williamsen, véget vetve mindkettejük versenyének. A verseny után kivizsgálják az esetet az illetékesek, amelynek köszönhetően M. Schumacher feljött nyolcadiknak.

Alonso a 39. körben lekörözte Barrichellót, majd nem sokkal később kiállt tankolni. Hét másodperc alatt végzett (állítottak első szárnyán), s ment vissza a pályára, az első helyre Trulli került. Tankolt Klien, Massa, R. Schumacher (neki a korábbi csetepaté miatt első szárnyat is cseréltek), majd még egy fordulóval később Trulli és Heidfeld is, aki harmadik helyével beállíthatja élete eddigi legjobb eredményét (2001, Brazil GP).

A Ferrarik teljesen lelassultak, a Jordanek tempóját autózták, ami egyértelműen a Bridgestone hibája. R. Schumacher autójáról a célegyenesben lerepült egy légterelő szárnyacska, de a németet valószínűleg sokkal jobban bosszantotta, hogy Montoya tankolása után elé érkezett vissza.

11 körrel a leintés előtt Alonso 11 másodperccel vezetett Trulli előtt, aki mögött újabb hússzal következett Heidfeld. A Webber-Fisichella párharc helyszínén Massa csúnyán elfékezte magát, aminek köszönhetően Räikkönen egyet előrelépett. A brazilt a boxból figyelmeztették is gyorsan, hogy ne felejtsen el inni...

Közben tankolt M. Schumacher is, aki felküzdötte magát a hetedik helyre. Az állás Alonso, Trulli, Heidfeld, Montoya, R. Schumacher, Coulthard, M. Schumacher, Klien volt.

Héttel a vége előtt elkezdtek fogyni Trulli gumijai is, körönként egy másodperceket veszített. Montoya lopakodott Heidfeld, Klien pedig M. Schumacher felé. Az 51. körben Barrichello megunta a kínlódást a pályán, beállt a garázsba és feladta a futamot. Gumijai gyakorlatilag teljesen simára koptak.

Räikkönen a végén nyomta még, mint az eszelős, hogy utolérje a még pontszerző Klient, de már kicsit későn kapott észbe. Szoros volt a vége, de az állás nem változott, nyert senkitől sem zavartatva Alonso, második Trulli, harmadik Heidfeld lett. Pontot szerzett még Montoya, R. Schumacher, Coulthard, M. Schumacher és Klien, Räikkönennek defektje miatt meg kellett elégednie a kilencedik hellyel.


2005.03.20

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok