HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Rally > Folytatódik a gyilkos ralik sora

t: 2196

Folytatódik a gyilkos ralik sora

A Rali Világbajnokság mezőnye a rendkívül nehéz Ciprus és Török rali után a hétvégén megérkezik egy újabb, talán a legnehezebb európai ralira. Miután már évek óta törölték a Szafari ralit a versenynaptárból, így akár azt is mondhatjuk, hogy ez a rali legnehezebb a versenynaptárban.
A Rali Világbajnokság mezőnye a rendkívül nehéz Ciprus és Török rali után a hétvégén megérkezik egy újabb, talán a legnehezebb európai ralira. Miután már évek óta törölték a Szafari ralit a versenynaptárból, így akár azt is mondhatjuk, hogy ez a rali legnehezebb a versenynaptárban. A Görögországban megrendezett rali nagyban hasonlít az előző, Török Ralira és az azelőtti Ciprus Ralira. A forróság, a töredezett, nehézkes utak és a por marad, ami azonban új lesz, az a gyorsasági szakaszokon elérhető tempó, amely sokkal nagyobb lesz Görögországban.

A négy murvás mediterrán raliból az Akropolisz rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is. A görögországi ralit először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta nagyot változott a világ. A mai útvonal sokkal rövidebb és több hurokból áll, amelyek Lamiában kezdődnek és végződnek. Az utak maguk finomabbak és azokból a kövekből is sokkal kevesebb van, melyek korábban rémálmokat hoztak az abroncsgyártóknak. A gyorsasági szakaszok továbbra is nehezek, és a pilóták számára nagy kihívást jelentenek. Az évnek ebben a szakában igen forró éghajlat újabb terheket ró az autók motorjaira, az áttétekre és a felfüggesztésekre.

A Peugeot megnyerte ezt a ralit 1985-ben és 1986-ban egy 205 Turbo 16-ossal és azóta egy sor élvonalbeli eredményt tudhat magáénak, bár e két győzelmet nem tudta azóta sem túlszárnyalni. Annak érdekében, hogy ezen változtasson, az oroszlános csapat a hétvégi versenyen azokra az információkra fog támaszkodni, amelyet a 307 WRC legutóbbi háromnapos murvás tesztelésén szerzett. A felkészülés legfőbb célja az volt, hogy egy sor murvás abroncsot vessenek teszt alá a Pirellivel, hogy a lehető legjobb összetételű abroncsot találják meg a karosszériához. Marcus Grönholmnak és Markko Märtinnek nem lesz könnyű dolga. Grönholm egyetlen egyszer tudott dobogós helyezést elérni az Akropolisz ralin, viszont Martin első rali világbajnoki győzelmét itt szerezte meg 2003-ban.

Az egyéni ponttáblán jelenleg vezető Sebastien Loeb és a második helyezett Petter Solberg jó formában van az idei évben. A Citroën francia pilótája sorozatban a negyedik győzelmét gyűjtötte be a Török ralin, Petter Solberg pedig magáénak tudhatja a tavalyi Akropolisz rali győztes trófeáját. A konstruktőri ponttáblát még mindig a Peugeot vezeti, bár a Citroën nagyon feni a fogát az első helyre. Ennek érdekében Guy Fréquelin csapatfőnök rávette Carlos Sainzt, hogy még egy verseny erejéig induljon el a csapat színeiben, annak reményében, hogy az általa és a Loeb által elért eredmény elég lesz az első helyhez. Arról azonban még nem szólnak a hírek, hogy mi lesz a szezon második felében, a második autó kormányának sorsa.

A versenyről

A 2005-ös Akropolisz rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 349,57 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1065,57 km.

Az elmúlt évek Akropolisz rali győztesei:

2004 P Solberg (Subaru)
2003 M Märtin (Ford)
2002 C McRae (Ford)
2001 C McRae (Ford)
2000 C McRae (Ford)
1999 R Burns (Subaru)
1998 C McRae (Subaru)
1997 C Sainz (Ford)
1996 C McRae (Subaru)
1995 Vovos (Lancia)
1994 C Sainz (Subaru)
1993 Biasion (Lancia)
1992 D Auriol (Lancia)
1991 J Kankkunen (Lancia)

A világbajnokság állása a Török rali után:
Pilóták:

1. S Loeb 55 pont
2. P Solberg 42 pont
3. M Märtin 38 pont
4. M Grönholm 32 pont
5. T Gardemeister 31 pont
6. H Rovanperä 13 pont
7. M Stohl 11 pont
8. R Kresta 10 pont
9. H Solberg 9 pont
10. G Panizzi 7 pont

Konstruktőrök:

1. Peugeot 72 pont
2. Citroën 68 pont
3. Ford 49 pont
4. Subaru 46 pont
5. Mitsubishi 30 pont
6. Skoda 8 pont

(a5)

2005.06.24

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok