HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Rally > Marad a Ford a WRC-ben

t: 2886

Marad a Ford a WRC-ben

A Ford múlt héten, a Rally Világbajnokság (WRC) múlt hétvégi, finnországi futamának előestéjén jelentette be, hogy továbbra is az M-Sport-tal együttműködve, újabb két évig biztosan marad a világbajnokságban.

A bejelentés fényét tovább emelte, hogy a Neste Oil Finn Rally-n a a Ford Mikko Hirvonen révén az arany, Jarri-Matti Latvalának köszönhetően pedig a bronzérmet is elhódította.

A Ford újabb két évre írt alá együttműködési megállapodást az M-Sport vezetőjével Malcolm Wilson-nal, a BP Ford Abu Dhabi World Rally Team csapatfőnökével, elkötelezve magát a rally világbajnokságban való 2010-es és 2011-es részvétel mellett. A BP és Abu Dhabi szintén biztosították a csapatot támogatásukról.

2010-ben ismét az 1999-ben debütáló, azóta számos rekordot felállító Ford Focus WRC volánja mögött versenyeznek majd a BP Ford Abu Dhabi World Rally Team pilótái, a bajnokságot jelenleg 3 ponttal vezető, a hétvégén a finn rally-n szenzációs, sorozatban harmadik győzelmét megszerző Mikko Hirvonen, és a hétvégén a dobogó harmadik fokára felálló, jelenleg negyedik helyen álló Jarri-Matti Latvala.

A 2006-ban és 2007-ben a konstruktőri világbajnoki címet is elhódító Ford Focus WRC első bemutatkozása óta minden futamon, ezúttal 116. alkalommal dobogós helyen végzett, és a mostani hétvégén, a finn rally-n megszerezte 40. futamgyőzelmét is (ezzel a Ford összesen 72 WRC futamgyőzelmet tudhat magáénak).

A magyar Rally OB-n háromszor bajnoki címet, háromszor ezüstérmet és számos futamgyőzelmet szerző Benik Balázs szintén Ford Focus WRC volánja mögött érte el sikereit.

2011-től, megfelelve az új FIA szabályozásoknak a BP Ford Abu Dhabi World Rally Team új autóval, az Európa második legnépszerűbb utcai autójának, a Ford Fiesta-nak az alapjaira épülő Ford Fiesta S2000-el debütál.

A Ford, amely a rally világbajnokság történetének egyik legeredményesebb szereplője, továbbra is elkötelezett a motorsportban történő világszintű szerepvállalásban, a WRC, lévén az utcai autókon alapuló legkeményebb sportág, kiemelten fontos a vállalat számára. A gazdasági válság hatására ugyanakkor több vállalat is kivonult a sportágból, így a Ford elkötelezettsége minden korábbinál fontosabb a WRC számára is. A vállalat a FIA-val és a bajnokságban szereplő legnagyobb vetélytársával közösen azon dolgozik, hogy a rally még vonzóbb legyen a többi gyártó, a nézők és a média számára – hisz minél több gyári csapat versenyez, annál látványosabb, annál izgalmasabb a verseny, és természetesen az általa jelentett kihívás is, a WRC-ben megszülető technikai megoldások pedig számos esetben inspirációként szolgálnak az utcai autók fejlesztésekor is.

A fentiek okán fontos eredmény, hogy az új FIA szabályozások révén jelentős mértékben csökkentek a WRC-ben való részvétel költségei a gyártók számára, az új, hosszú-távú szabályozások pedig átláthatóságot és stabilitást biztosítanak. Ennek köszönhetően remélhetőleg több gyártó dönt a sportágban történő részvétel/visszatérés mellett, amelynek révén a WRC folyamatosan mövekvő média-érdeklődésre tarthat számot.

A BP Ford Abu Dhabi World Rally Team fiatal pilótái, a finn Mikko Hirvonen, és Jarri-Matti Latvala kiválóan szerepeltek a hétvégi, finnországi futamon, és, 3 versennyel a 2009-es bajnokság végét megelőzően Hirvonen 3 ponttal vezet legnagyobb vetélytársa, a francia Loeb előtt. A következő, 2009.09.04 – 2009.09.06 között megrendezésre kerülő ausztráliai futamon, a Repco Rally Australia-n a Ford murván hagyományosan erős pilótái reményeik szerint egyéniben növelik előnyüket, a konstruktőri bajnokságban pedig tovább csökkentik 14 pontos lemaradásukat. Az azonban mindenképpen bizonyos, hogy az idei bajnokság még a szokásosnál is izgalmasabb lesz, és könnyen előfordulhat, hogy az ausztráliait követő 2009.10.02 – 2009.10.04 között megrendezésre kerülő spanyol futam után még kiélezettebb lesz a verseny, és csak a 2009.10.23 – 2009.10.26-án tartandó walesi, utolsó futamon hirdetik ki az egyéni és konstruktőri bajnokot egyaránt.

hirado

2009.08.06

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok