> Négy keréknél jobb a hat? Megkezdhetik a hatkerekű Covini C6W gyártását
A Covini Engineering csapata több mint harminc éve fejlesztette ki az első hatkerekű alapmodellt, és már akkor hangos volt tőlük a szaksajtó, a gyártás azonban elmaradt. Lehet, hogy mégis eljön a Covini napja?
Ferruccio Covini és csapata Tyrell P34 nével 1976-ban fejlesztett ki először hatkerekű versenyautót. Az átlagon felüli két kereket a két első kerék elé helyezték el, méretben kisebbre tervezték azoknál, és fő céljuk az volt, hogy aktívan (méretük által) és passzívan (mivel így keskenyebb és hosszabb orr-rész volt felhelyezhető) csökkentsék a légellenállást.
A C6W modellhez vezető út azonban nem a Tyrell lemásolásával vagy felújításával történt, hanem egy teljesen modern hatkerekűt gyártottak Coviniék. Az új modell számos előnyt élvez egy hasonló méretű négykerekűvel szemben. Kisebb a kockázata az első kerekek leeresztésének és a vízen való kicsúszásnak, könnyebb és biztonságosabb a fékezés, stabilabb az irányítás, és ami talán a legfontosabb: nagyobb az ellenállás frontális ütközés esetén.
A C6W először a 2004-es Genovai Autószalonon mutatkozott be, a gyártást azonban a mai napig nem kezdték meg. A modell azóta átment néhány formai és mechanikai változtatáson, a legutóbbi prototípus azonban már elnyerte az illetékesek tetszését. Az ItaliaSpeed szerint 2009 végén limitált szériában meg is kezdődik a Covini C6W gyártása. A tervek szerint egy 4,2 literes Audi motor hajtja majd, manuális, 6 sebességes váltóval szerelik fel, és 280 km/h körüli végsebességre lesz képes.
ma.hu