HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > AUTÓ-MOTOR > Újdonságok > Az új Audi RS6 Avant egy kőkemény sportautó

t: 4838

Az új Audi RS6 Avant egy kőkemény sportautó

Kiemelkedő teljesítménnyel és extrém dinamikával, mindemellett pedig kiváló mindennapi használhatósággal csábít az Audi RS 6 Avant, amely a 2007-es Frankfurti IAA alkalmával tartotta premierjét a nagyközönség előtt. Új fejlesztésű, az FSI közvetlen befecskendezéssel és biturbó-feltöltéssel működő V10-es aggregát, a quattro állandó összkerékhajtás és a Dynamic Ride Control (DRC) sportfutómű képviseli az új mércét a felsőkategória nagyteljesítményű modelljei között. A 426 kW (580 LE) és a 650 newtonméter maximális forgatónyomaték a teljesítmény páratlan élményével csábít, miközben az Audi RS6 Avant a hosszú távú túrák magas szintű kényelmét kínálja.

A quattro GmbH Audi RS modelljei egyaránt a legmagasabb fokú sportosságot képviselik, amit a formavilágukból áradó erő és elegancia, a felszereltségük exkluzív listája és kidolgozásuk tökéletessége tesz teljessé. Immár régi hagyomány, hogy az RS sportosságát az Avant praktikumával egyesíti: már 1993-ban, az első Audi RS2 is kizárólag Avant változatban készült.
Az új Audi RS 6 így először szintén Avant változatában jelent meg, 580 lóereje és akár 1.660 literig bővíthető csomagtere páratlan kombinációját kínálva. Az Audi RS 6 Avant már kapható Magyarországon, ára: 24 831 000 Ft.

A nagyteljesítményű kategória új csúcsa

Az Audi RS 6 valósággal újradefiniálja a nagyteljesítményű autó forgalmát a "Business Class" modelljei között. 426 kW (580 LE) teljesítményével nemcsak az aktuális Audi-paletta legnagyobb teljesítményű tagja - eltekintve persze az olyan versenygépektől, mint a Le Mans-győztes Audi R10 TDI - és minden idők legerősebb Audija, hanem a legfelső teljesítménykategóriából is kiemelkedik.

Az RS 6 tízhengeres V-motorja az Audi S6 és az Audi S8 V10-es aggregátjaira épül, ám a jócskán megnövelt teljesítményszinthez csaknem minden részletében átdolgozták. A biturbó-feltöltés így a teljes fordulatszám-tartományban egyenletes vonóerőről gondoskodik, a maximális forgatónyomaték pedig eléri a 650 newtonmétert. Ezt 1.500 és 6.250 percenkénti fordulatszám között adja, míg a legnagyobb teljesítmény a 6.250 és 6.700 percenkénti fordulat közötti tartományban mindvégig rendelkezésre áll.

Egy szupersportkocsi teljesítménye

Ez az aggregát az Audi RS 6 Avant modellt valójában egy szupersportkocsi menetteljesítményeivel ruházza fel. Az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprinthez csupán 4,6 másodperc szükséges, a 200 kilométer/órás határt pedig már 14,9 másodperc után átlépi. A gyorsításnak csupán 250 kilométer/óránál az elektronika vet véget. A teljesítmény-tömeg arány szintén az első ligás sportkocsikat idézi, hisz 2025 kilogrammos saját tömeg mellett - a dinamikus és biztonságos quattro összkerékhajtással együtt - az RS 6 Avant minden egyes lóereje csupán 3,2 kilogramm mozgatásáért felelős.

A tízhengeres koncepció ideális alapot szolgáltat az ilyen jellegű nagyteljesítményű konstrukciókhoz. A V10-es így mindössze 670 milliméter hosszúságával rendkívül kompakt aggregát, s 278 kilogramm tömegével kifejezetten könnyűnek is számít. Az Audi TFSI-technikája a közvetlen befecskendezés és a turbófeltöltés kombinációjaként hatékony teljesítményleadást biztosít, s a versenysportban gyűjtött gazdag tapasztalatokat aknázza ki: az R8 versenygép, a TFSI-technika úttörője, Le Mans-ban győzelmek egész sorát aratta a négykarikás márka számára.

Magas hatékonyságú versenytechnika

Az FSI közvetlen befecskendezés akár 120 bar nyomáson juttatja a rendkívül finoman porlasztott benzint az égésterekbe. Ez a turbómotorok esetében igen magasnak számító, 10,5 :1 sűrítési arányt is lehetővé tesz, az eredmény pedig igen magas hatásfokú égésfolyamat. A motor így a szabvány szerinti átlagfogyasztás tekintetében már 13,9 literrel is megelégszik 100 kilométerre, ami teljesítményét tekintve kiváló értéknek számít.

A versenysportot idéző további megoldás a V10-es aggregát szárazkarteres kenési rendszere. Az olajszivattyú modulja és az olajtartály átgondolt elhelyezésével és kialakításával minden motoralkatrész és mindkét turbófeltöltő kenése biztosított, még akár tartós 1,2 g körüli oldalgyorsulások esetén is.

Az FSI-technikának, illetve a turbófeltöltők és a levegővezetés továbbfejlesztett kialakításának köszönhetően a tízhengeres rendkívül érzékenyen reagál a gázadásokra, s a pedál minimális mozgásaira is erőteljes gyorsítás a válasz. A biturbó azonban korántsem valamiféle érdes járású sportmotor, hanem a tízhengeresekre jellemzően minimális lengések mellett, rendkívül kulturáltan dolgozik. A gyorsításhoz a kettős csöves kipufogórendszer két ovális végcsövéből zengő, sportosan mély hang gondoskodik az akusztikai aláfestésről, amely egyszerűen elmaradhatatlan egy ilyen nagyteljesítményű sportkocsi részéről. Aki e mindennapi hangzásélményt még hatásosabbra szeretné, alternatívaként sportkipufogót is választhat.

Tiptronic extrém gyors váltásokkal

A hatfokozatú "tiptronic" sebességváltó tökéletesen egészíti ki az RS 6 egyéni, erőteljes karakterét. Hidraulikus rendszerét és szabályzását egyaránt az extrém rövid váltási időkhöz igazították, akárcsak az egyes fokozatok áttételeit. Az új RS 6 természetesen szintén a quattro állandó összkerékhajtáson keresztül adja át hatalmas erejét az útfelületre, amelyet legújabb generációjában nem csupán a hátsókerék-hajtással szembeni biztonsági és stabilitásbeli előnyei jellemzik, hanem az RS 6 sportos karakterét is külön kiemeli. A középső hosszanti kiegyenlítőmű alapesetben 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között, s ez az enyhén hátsókerék-hajtást idéző karakter különösen dinamikus irányíthatósági tulajdonságokat biztosít.

Futómű a teljesítmény és a kényelem szolgálatában

Az Audi RS 6 futóművét következetesen a lehető legmagasabb szintű menetdinamikai adottságok jegyében fejlesztették ki, miközben a hosszú utazások során is színvonalas kényelmet nyújt. A lengéscsillapítók és a rugók hangolását, illetve a négykaros első és a trapézkaros hátsó felfüggesztés teljes elasztokinematikai karakterét a megnövekedett teljesítményszinthez igazították. A "servotronic" sebességfüggő rásegítésű szervokormány karakterisztikáját szintén átdolgozták, így a kormány igen érzékeny működésű, és optimális visszajelzésekkel szolgál a vezető számára.

Az RS 6 karaktere összességében egy sportautó irányíthatósági pontosságát és kanyarbeli adottságait a hosszú távú túrák limuzinjainak nyugodt egyenesfutási tulajdonságaival ötvözi. Jelentős mértékben hozzájárul ehhez az RS 4-ből ismert, és következetesen továbbfejlesztett széria Dynamic Ride Control (DRC) rendszer is, amely különösen intelligens módon mérsékli a jármű hossz- és kereszttengelye menti bólintó és billegő mozgásokat, mégpedig elektronika nélkül, tisztán a folyadékmozgások törvényei alapján.

Élmény egyéni igény szerint

A Dynamic Ride Control (DRC) rendszerében a lengéscsillapítókat átlósan két olajvezeték köti össze, beépített szabályzószelepekkel. A karosszéria mozgásai következtében - például egy hullámos útfelületen bevett gyors kanyaríven - olyan olajáramlások jönnek létre, amelyek további csillapítóerőt generálnak. Az RS 6 így még kedvezőbb iránytartással halad át a kanyaríven, miközben jóval pontosabban reagál a vezető kormánymozdulataira.

Az új RS 6 modellben a Dynamic Ride Control (DRC) rendszere opcióként a lengéscsillapítók háromfokozatú, állítható karakterisztikájával egészíthető ki. Az autó irányíthatósági tulajdonságai így az egyéni igények szerint, vagy a választott útszakasz adottságainak megfelelően határozhatók meg. A "comfort" állásban a sportfutómű figyelemre méltó gördülési kényelmet produkál, a "dynamic" állásban tökéletesen illeszkedik az egyéni vezetési stílushoz, míg a "sport" üzemmódjában a lehető legpontosabb irányíthatóságot biztosítja.

Az elektronikus menetstabilizáló (ESP) sportos karakterisztikája szintén ehhez igazodik. A szabályozási beavatkozások ekkor viszonylag későn érkeznek, még élvezetesebb autózást téve lehetővé, továbbra is magasfokú biztonság mellett. Az ESP igény szerint akár teljes mértékben ki is kapcsolható.

Kerámiafék az élsportolóknak

Egy ilyen kivételes adottságú atléta, mint az Audi RS 6, természetesen hozzá illően különleges fékrendszert érdemel. A 19 colos széria acéltárcsákat a maximális terhelésre tekintettel készítették, s az alumínium agyra fémcsapokkal, rugalmasan szerelt öntöttvas súrlódógyűrűvel épülnek fel. Ez a konstrukció egyszerre fokozza a fék hőállóságát, illetve mérsékli tömegét.

A 20 colos kerekekkel opcióként kerámiafékek is rendelhetők. A féktárcsák ekkor elöl 420, hátul 356 milliméteres impozáns átmérőjűek, s az extrém hőterheléseket is könnyedén viselve igen magas élettartamúak. A gumiabroncsok méretei szintén tekintélyt parancsolóak: a széria 10-küllős, 19 colos keréktárcsákra 255/40 R 19, míg az extraként kapható 20 colos tárcsákra 275/35 R 20 méretű gumikat szerelnek.

Magabiztos fellépés, funkcionális formák

Egyedülálló formavilágával az Audi RS 6 fellépése igazán markáns és magabiztos, mégpedig az agresszivitás vonásai nélkül. A letisztult első formavilág az átformált lökhárítóval és a hangsúlyos légbeömlő nyílásokkal egyértelműen sokkal inkább funkciója követelményeinek kíván megfelelni: a nagyteljesítményű motor égéstereibe és hűtéséhez igen sok levegő szükséges. A fényes fekete rombuszmintájú ráccsal kialakított, matt alumíniumhatású "singleframe" hűtőrács egyértelműen jelzi, hogy az RS-család tagjáról van szó.

Az Audi RS 6 fényszórói kisebb high-tech műalkotásnak is beillenek. A "Bi-Xenon" tompított fény - opcióként az "adaptive light" kanyarvilágítással - mellett ezúttal a halogén ködfényszórók kaptak helyet, hogy az első lökhárító alsó légterelőjében nyílásukat a beáramló levegőnek adják át. A LED-technikájú nappali világítás stílusában is különleges, a fényszóróegység alsó részén 10 LED gondoskodik az Audi RS 6 éjjel és nappal egyaránt karakteres megjelenéséről. A fényszórók felső részének lapos borítása még élesebb "tekintetet" kölcsönöz a business-sportkocsi számára, a hátsó lámpatestek szintén LED világítóegységekből állnak.

Markáns formai jegyek az "Ur-Quattrótól"

Az Audi RS 6 hátulját az ovális kipufogóvégek és a diffúzoros kialakítású lökhárító határozza meg. A nagyteljesítményű modell aerodinamikai finomításait a tetőlégterelő teszi teljessé. Az oldalsó formákban a határozottan kidomborodó kerékjáratok dominálnak. Az első sárvédők tömegmegtakarítási okokból a motorházfedélhez hasonlóan alumíniumból készülnek, s amellett, hogy helyet adnak az új Audi RS 6 méretes kerekeinek, az autótörténelem egyik mérföldkövére is emlékeztetnek. A kerékjáratok lapos teteje és határozottan kiformált élei ugyanis az 1980-as Audi quattro, az állandó összkerékhajtás úttörője vonásait idézik.

Elegancia és exkluzív stílus belül

Az új RS 6 utastere a sportos elegancia és az exkluzív stílus sajátos ötvözete. Az Audira jellemző, rendkívül magas színvonalú kidolgozási minőséget itt igényes anyagok éppoly sportos mint elegáns kombinációja egészíti ki. A szénszálas műanyag, az alumínium, a bőr vagy az Alcantara olyan atmoszférát teremt, ami még a nagyteljesítményű autók világában is egyedülállónak számít.

A központi elem továbbra is a kormánykerék. Az RS 6 vásárlói a 3-küllős multifunkciós sportkormány, és a különösen határozottan kiformált és alul lapított karimájú, sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel felszerelt, szintén multifunkciós RS-sportkormány közül választhatnak. A műszerfal ezúttal töltőnyomás-jelző műszerrel kiegészítve, természetesen a jellegzetes RS-design szerint készül. A vezetőinformációs rendszeren a töltőnyomás és az olajhőmérséklet mellett a köridő-mérő funkció is megjeleníthető.

A dekorberakások anyaga szénszálas kevlár, alumínium szegéllyel, a műszerfalat fényes, zongoralakk-fekete berakások díszítik. A belső további különleges elemei a középkonzol MMI-termináljának alumíniumhatású kapcsolói, a csiszolt alumínium belső kilincsek vagy az alupedálok. A határozott kontúrokkal megformált sportüléseket "RS 6" felirattal kiegészítve bőr és Alcantara borítja, de igény szerint "selyemnappa" vagy "Valcona" teljes bőrkárpitozás is rendelhető.

Gazdag felszereltség, egyéni extrák

E nagyteljesítményű sportkocsihoz természetesen különleges szériafelszereltség jár. Az RS 6 specifikus design- és technikai felszerelései közé tartozik például a nagyteljesítményű Bose surround-hangrendszer, az első és hátsó ülésfűtés, az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer vagy az "Audi parking system plus" parkolássegítő berendezés. Az Audi A6 sorozat sokrétű high-tech extrái segítségével pedig minden Audi RS 6 egészen az egyéni igényekre szabva alakítható ki, így az RS 6 olyan sportos "business-modell", amely a szabadidős tevékenységek során is rendkívül sokoldalúan használható.

hirado.hu

2008.09.22

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

A CIKK KÉPGALÉRIÁJA

Legfrissebb magazinok