
Csökkent a hazai autós márkaszervizek forgalma, ezért szakmai szervezetek kampányba kezdtek szolgáltatásuk népszerűsítésükért.
Az új gépjárművek értékesítésének visszaesése törvényszerűen vezetett ahhoz, hogy egyes márkakereskedésekben 20-30 százalékkal is csökkent a javításra, karbantartásra bevitt autók száma. Ez azonban csak az egyik ok, hiszen a spórolás, az áfafizetés elkerülése is más utakra, sok esetben a számla nélkül dolgozó feketeműhelyek irányába terelte a kocsitulajdonosokat.
Annak ellenére is csökkent a márkaszervizek forgalma, hogy azokban gyári műszerekkel dolgoznak, a szerelőket folyamatosan képzik, így a legszakszerűbben nyúlnak az autókhoz, és nem csak a garanciális idő alatt – hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke, aki jelezte, a szakma kampányokkal is hatni próbál az ügyben.
A márkakereskedések az utóbbi négy-öt évben nagyon jelentős akciókat indítottak azért, hogy a javításra szoruló idősebb autókat tulajdonosaik visszavigyék hozzájuk. A kampánnyal két célt szeretnének elérni: azt hogy több munkához jussanak, valamint, hogy az autósok szakszerű szolgáltatásban részesüljenek – mondta Erdélyi Péter.
Az MGE vezetője beszámolt arról az Autós Nagykoalícióval együtt indított kezdeményezésről is, melynek eredményeképpen a céges kocsik január 1-jétől olcsóbban szervizelhetőek. Az áfakörbe tartozó vállalkozások autói javítási és karbantartási számláiból az áfa 50 százaléka visszaigényelhető. Hozzátette: az importőr egyesület szerint ez a lépés nagyon nagy lépés a gazdaság kifehérítése felé, ami a javítói ágazatot illeti.
A szakmai szervezetek az interneten is folytatják közérdekű tájékoztató kampányukat, ezért létrehozták az értünkhozzá.hu honlapot.
hirado
2013.01.05. 20:33