
Az iparág legnagyobb problémája az átlagárak kérdése - mondja a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.
Örömteli, hogy az elmúlt években folyamatosan fejlődött a gyógy- és wellness szállodák kínálata, javultak a fürdők szolgáltatásai – mondta a Kossuth Rádió Hajnal-táj című műsorában Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. A kínálat fejlődése magával vonzza a keresletet is – tette hozzá.
Egyre többen utaznak ugyanakkor interneten megjelenő, óriási kedvezményeket jelentő kuponokat felhasználva. A szakma nem örül ezeknek az akcióknak – hívta fel a figyelmet Horváth Gergely. A szakember kifejtette: bár a szervező cégek egyre több médiafelületet kínálnak a szolgáltatásokért cserébe, az iparág legnagyobb problémája éppen az átlagárak kérdése.
Azzal, hogy a szolgáltatók „őrült kedvezményekbe” mennek bele a verseny során, nem feltétlenül extra keresletet generálnak, hanem a meglévő keresletből „happolják el egymás elől” a vendégeket. Az akciók során a szállodák sokszor önköltségi ár alatt dolgoznak, ez pedig Horváth Gergely szerint hosszú távon „nem pozitív üzenet".
A szállásadó portálok statisztikái szerint ősszel háromszor többet költenek a magyar vendégek szálláshelyre, mint nyáron. Míg nyáron a foglalások értéke egy éjszakára átlagosan 6000 Ft volt, addig ősszel 17 ezer forint fölé emelkedik. Igaz, míg nyáron az egyhetes, hosszú turnusok a jellemzők, ősszel a hétvégéket, hosszú hétvégeket részesítik előnyben az utazók, akik főként a wellness-szolgáltatásokat veszik igénybe.
hirado
2012.11.20. 20:52