
A válság megváltoztatta a vásárlói szokásokat: a drága benzin mellett jobban fáj autóba ülni, és kevesebből amúgy is kevesebbet veszünk.
Már a belvárosban is terjeszkednek a külföldi élelmiszerláncok, nemcsak nemzetköziek, de hazaiak is. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség elnöke főtitkára szerint ebben semmi meglepő nincs, természetes, hogy a boltok hullámszerűen hol kiköltöznek, hol visszatelepülnek a belterületekre.
Segíthet az üzletek visszacsábításában a településfejlesztés, de a kényszerűen megváltozott vásárlói szokások (tankolás a drágább üzemanyaggal) is a belterületre csalhatják a boltokat, és ha kevesebb a pénz, nem is vásárolunk annyit, elég lehet leszaladni a kisboltba is.
Most egyébként nagyjából fele-fele arányban oszlik meg a forgalom a hazai és külföldi kisboltok között Magyarországon. A válságban is tapasztalt hálózatbővülést a főtitkár azzal magyarázta, hogy a cégek hosszú távon számolnak, abban bíznak, hogy a válság hamar véget ér, és elkezd bővülni a piac.
hirado
2012.11.15. 08:41