
Elsősorban a gazdag kínaiak és amerikaiak vásárlókedvének köszönhetően ezeknek a termékeknek a forgalma az idén várhatóan 10 százalékkal nő, és eléri a 212 milliárd eurót.
Ez lesz a harmadik egymást követő év, hogy ez a piac kétszámjegyű növekedést tud felmutatni, "a márkás divatcikkek és illatszerek, meg a szemtelenül drága órák változatlanul kelendők".
Még az euróövezeti válság miatt a legszomorúbb gazdasági helyzetben lévő Európában is 5 százalék növekedésre lehet számítani, igaz ez feleannyi, mint tavaly volt.
A Bain & Company tanácsadó cég közzétett felmérése szerint nem kell tartani a kereslet kifulladásától, a forgalom csupán Ázsiában 18 százalékkal nő az idén, és Kína az Egyesült Államok után a második legnagyobb piac.
Az ázsiai térségben a luxusáru-vásárlások fele, Európában pedig az egyharmada a kínai bevásárló turizmusnak köszönhető - áll a felmérésben.
hirado
2012.11.09. 08:55