HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > BELFÖLD > Tarlós tart a "kapkodástól": kockázatos a HÉV átadása a MÁV-nak!

t: 318

Tarlós tart a "kapkodástól": kockázatos a HÉV átadása a MÁV-nak!

Tarlós István kapkodásnak és rendkívül kockázatosnak tartja a HÉV átadását a MÁV-nak - mondta a Fidesz fővárosi frakcióvezetője a Nap-keltében. Kérdéses, mennyire segít a fővároson, ha a most jól üzemelő HÉV-vonalakat a BKV-nál is rosszabb helyzetben lévő vasúttársaság veszi át – közölte.

Tarlós Istvánt arról a sajtóhírről kérdezték, amely szerint a MÁV Cargo 102 milliárd forintos privatizációs bevételéből vásárolja meg a MÁV Zrt. a BKV HÉV-vel kapcsolatos eszközeit, így a BKV jelentős, 30 milliárd forint körüli egyszeri forráshoz juthat.

"Ez megint kapkodás" - kommentálta a hírt a Fidesz fővárosi frakcióvezetője, aki szerint a HÉV-vonalak átadása a BKV finanszírozásában is csak "abszolút rövid távú", 2010-ig szóló "virtuális megoldást" jelent.

Tarlós István ugyanakkor arra hívta fel figyelmet, hogy ha van a BKV-nál rosszabb helyzetű közszolgáltató cég ma Magyarországon, az alighanem a MÁV, amelynek valószínűleg az eladósodottsága is nagyobb mértékű, mint a BKV-é, ahol a 20-30 perces vonatkésés normálisnak számít.

Feltette a kérdést, vajon mennyivel lesz azzal kisegítve a város, ha most ezeket a jól üzemelő és műszakilag is jó állapotban levő HÉV-vonalakat átadja a MÁV Startnak, ahol semmi garancia nincs arra, hogy milyen időközönként járnak majd a szerelvények a mostani a 4-5 perchez képest. Hangsúlyozta: a MÁV "életében nem üzemeltetett még" olyan vonalakat, ahol négy-öt percenként közlekedtek a vonatok, ezért ezt "rendkívül kockázatos dolognak" nevezte. Emellett szerinte ezzel ismét kikerül a főváros kezéből egy olyan eszköz - a HÉV-vonalak felügyelete - amelyet aztán lehetetlen vagy rendkívül nehéz visszaszerezni.

A négy HÉV-vonal közül három vezet az agglomerációba, a szentendrei, a gödöllői és a ráckevei, míg a csepeli HÉV el sem hagyja a várost, így azt nem is tudják odaadni a MÁV Startnak - mondta a politikus. Szerinte ezt a vonalat villamosvonallá akarják "degradálni", holott egy HÉV-kocsi nagyjából annyi embert képes szállítani, mint egy komplett villamosszerelvény.

A Fidesz fővárosi frakcióvezetője több mint hibának, bűnnek tartotta, hogy a közszolgáltató cégeket sorra engedi ki kezéből a város.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója keddi sajtótájékoztatóján az MTI kérdésére válaszolva elmondta: folynak egyeztetések arról, hogy a MÁV átveszi a BKV-tól a HÉV-et, de a részletekről döntés még nem született.

hirado

2008.12.03. 09:43

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek