
Eladja a Metrónak 85, együttesen évi 2 milliárd eurós forgalmú németországi áruházát a Wal-Mart. Az amerikai kereskedelmi cég azért távozik a német piacról, mert nem bírta a versenyt a Metróval és az Aldival. A társaság egymilliárd eurót bukott Németországban.
Korábbi hírek szerint a Wal-Mart kinézte magának a Cora hipermarketláncot és a Delhaize-csoport teljes magyar hálózatát, sőt egyes források már azt is tudni vélték, hogy nyáron rövid időre bezárnak ezek az üzletek, amíg lecserélik az arculatot és feltöltik az árukészletet. A társaság egy Hollandiában bejegyzett cégen keresztül irányította volna a közép-kelet-európai terjeszkedést. A versenytársak attól tartottak, hogy a Wal-Mart megjelenése az eddiginél is hevesebb piaci harchoz vezetett volna, hiszen az amerikai vállalat a hipermarket-, a szupermarket- és a diszkontágazatban egyaránt érdekelt.
hirado
2006.07.31. 09:52