HIRDETÉS
HIRDETÉS

MAGAZINOK > MOBIL > Pannon hírek > Végre talán lesz arculata a Pannonnak

t: 2107

Végre talán lesz arculata a Pannonnak

Azt nem tudni, hogy a név megtartása mennyi időre szól, és vajon mikor döntenek úgy a norvég főhadiszállás stratégiái, hogy ideje teljes egységben fellépni az európai piacon. Lehet, hogy ez sosem történik meg, vagyis nagyjából akkor, amikor az európai szolgáltatáspiacot majd egybenyitják a tagállamok, és az egységes piac végre nem csak a szabad áruforgalom kirakatszlogenje lesz.

A Pannon több szempontból is helyzeti előnyből indul neki az arculatváltásnak a néhai Westellel szemben, amely több milliárd forintot költött a T-Mobile márka agresszív bevezetésére. Egyrészt kézenfekvő módon nem kell megküzdenie a korábbi név évtizedes berögződésével. A T-Mobile-t még ma is kísérti a Westel név sikere, sokan továbbra is így azonosítják magukban a vállalatot.

A másik előny abból fakad, hogy a Westelnél igen erőteljes és konzisztens arculat párosult az ismert név mellé, aminek előnyös elemeit -- hacsak nem akart a cég bizalmat és ügyfeleket veszteni -- feltétlenül át kellett menteni a T-Mobile színei alá. Ezzel szemben a Pannon márkaképe ma darabokban hever, nincs egységes képe az emberek felé, így legalább nem kell saját korábbi képével megküzdenie, hanem újszerűnek ható, új és erőteljes képet alakíthat ki végre magáról.

Miközben a T-Mobile és a Vodafone reklámháborút folytat, addig a Pannon elveszett a sikertelen márkák, a karakter nélküliség nyugalmának ködében, ezzel vonva ki magát az emberek gondolataiért folyó versenyből. A Pannon rengeteg pénzt termel, hiszen a 9 millió hazai mobilos közül 3 millió náluk költi a pénzét. Ezt azonban úgy tűnik, inkább a kevés szereplős piacból fakadó gyenge versenyhelyzetnek köszönheti, valamint annak, hogy másodikként a piacra lépve elég nagy ügyfélbázist szerzett magának a növekedéshez (hálózati hatás), akiknek egy része már csak megszokásból is helyén marad, mint mama a videóban.

Ezzel együtt sem lehet figyelmen kívül hagyni azt, hogy a vállalati töketlenség által az utolsó pillanatban elrontott és megbuktatott, milliárdokat elnyelő Bee márkával, majd az azt alig két évvel követő, szintén hatalmas összegeket elemésztő DJuice-szal elhalványult és zavarossá vált a Pannon név. A T-Mobile a kifinomult, divatos, minőséget nyújtó és drága, a Vodafone a lendületes, korhűen és magyarosan szemtelen és vicces (néha tahó?), és olcsó, a Pannon pedig....Pannon. Jó a hangminőség a méréseik szerint.

Most itt a lehetőség, hogy újra beférkőzzenek a tudatunkba. Remélem sikerül nekik, mert mégiscsak pazarlás, hogy Magyarország összesen három szolgáltatójából az egyikről semmit se gondoljunk. És a versenynek sem ártana. Az első rossz jel, hogy a tegnap esti bejelentést sikerült úgy megrendezniük, hogy mi nehogy megtudjuk.

hwsw

2006.02.11

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb magazinok