
A Ferrari alakulatának riválisai ismételten felszólították az olasz gárdát arra, hogy tartsák figyelembe a Formula-1 kilenc istállója által javasolt tesztkorlátozást, hogy a sport jövőjét megmentsék.
A kilenc istálló a Maláj Nagydíj helyszínén egy kiadványt juttatott el a Ferrari főhadiszállására, melyben aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy az olasz gárda nemhogy csatlakozott volna a tesztkorlátozáshoz, többet tesztel, mint valaha.
Egy jó példa erre ez a hét is, mikor a Scuderia Fioranoban illetve Mugelloban is tesztelte vadonatúj versenyautóját Luca Badoer segítségével, miközben a versenycsapat már Sepangban tevékenykedett. A korábbi szabályzat is tiltja egyébként a verseny hetében való tesztelést.
„A Ferrari tevékenysége nem csak a Formula-1 stabilitását rontja, illetve a költségeket növeli, hanem jogtalan előnyhöz juttatja a csapatot.” – állt a közleményben. „A kilenc istálló most ismét felkéri a Ferrarit, hogy gondolják át a helyzetet és csatlakozzanak a tesztkorlátozásokhoz, melyek rengeteg pénzt tudnak megspórolni a csapatoknak.”
A Ferrari riválisai még a tavalyi évben kötöttek egy szóbeli megállapodást, melynek értemében, a 2004-ben 48 tesztnap engedélyezését idén 30 napra csökkentették, illetve meghatározták, hogy egy időben egy csapat csak egy pályán munkálkodhat. Mivel a konstruktőri bajnoki cím tartójának saját tesztpályája van, nyilvánvalóan nem érdeke, hogy belemenjen ebbe az egyezségbe.
A Ferrari azzal magyarázta korábban döntését, hogy ezzel a Michelin sokkal nagyobb előnyhöz juthat, hiszen a franciáknak jóval több csapatuk van, és olyanok, akik megengedhetik maguknak a tesztelést, ellenben a Bridgestone partnereivel szemben.
„Megpróbáltunk megoldást találni, de nem szeretnénk előnyhöz juttatni riválisainkat.” – mondta a Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn. „Megpróbáltunk kompromisszumos megoldást találni, azonban nem fogadták el azt a többiek, és ez ő ajánlatuk pedig a mi számunkra nem elfogadható. Ez egy sajnálatos dolog.”