A szállodai pihenést egyre több külföldi vendég önkéntes munkára cseréli, legalábbis néhány órára. A külföldi önkéntesek toborzásába a magyar szállodák is besegíthetnek. A Mikulásgyár több száz külföldi önkéntest is tudna fogadni az idei év decemberében.
Az akcióval a Mikulásgyár szakemberei arra kívánnak rávilágítani, hogy a hazai turisztikai szakemberek még kellő mértékben nem kapcsolódtak be a vállalatokat érintő társadalmi szerepvállalást (CSR) érintő munkába.
A Hősök tere mellett idén nyolcadik alkalommal állítják fel a már jól ismert „lufi-installációt”, amely a karitatív akció jelképe lett. Idén a Mikulásgyár a hazai szállodák felé intézett felhívást annak érdekében, hogy ismertessék meg a külföldiekkel az ország legnagyobb karitatív akcióját. A felhíváshoz elsőként a Thermal Hotel Visegrád csatlakozott, amely azt vállalta, hogy az ide érkező külföldi turistáknak felhívja a figyelmét arra, hogy új „látványossággal” bővült Budapest turisztikai élete. A szállodába érkező külföldi vendégek akár önkéntes munkát is vállalhatnak a Mikulásgyárban. A hotel vezetősége arra is felhívja majd a turisták figyelmét, hogy amennyiben vannak olyan ruháik, amelyek „nem férnek be a bőröndbe”, nyugodtan hagyják ott a szállodában, és ezeket eljuttatják majd a karitatív szervezethez. - mondta Nádas Gábor a szálloda vezérigazgatója.
Zsolnai Endre, a Mikulásgyár főszervezője szerint: a külföldiek körében is nagyon népszerű a karitatív akció. Többségüknek nem kell elmagyarázni az önkéntes munka lényegét, sőt, a szolidaritás ügyében jártasabbak nálunk.
Éskovács Péter, a karitatív akció kommunikációs vezetőjének véleménye szerint: A külföldiek szemében nem ront Magyarország imázsán az, ha arról is beszélünk, hogy milyen problémáink vannak idehaza. A világon több olyan turisztikai attrakció is létezik, amely összekapcsolódik jótékonysággal. A bécsi karácsonyi vásárban például a turisták előszeretettel fogyasztják azt a puncsot, amelynek bevételét jótékony célra fordítják. Ezrek zarándokolnak el a Charity Bazaar elnevezésű osztrák eseményre is, amelyet 40 éve rendszeresen megrendeznek a szomszédos fővárosban. Ide 100 különböző országból érkeznek az önkéntesek. A karácsony előtti akció bevételét itt is jótékony, a gyermekek megsegítését célzó programokra fordítják.
A jótékonysági rendezvényekhez való csatlakozás legjobb turisztikai példája a Sárvári Gyógy-és Wellness Fürdő tavalyi kampánya volt. Minden olyan adományozónak, akik tavaly ajándékot hoztak a budapesti Mikulásgyárba, ingyenes belépőket adtak ajándékként.
Turizmusonline