
Miközben az V. kerületben arra készülnek, hogy az autóval amúgy is járhatatlan belvárosban tovább nehezítsék a közlekedést, és a főváros vezetése is a P+R parkolókba, majd a tömegközlekedési eszközökre kívánja "terelni" az autósokat, semmi garancia nincs arra, hogy a kijelölt területeken hagyott gépjárműveink sértetlenül megússzák a parkolást...
A minap az egyik ismerősöm a Határ úti metróállomás közelében hagyta igen értékes gépjárművét, és tömegközlekedéssel közelítette meg munkahelyét...
A fenti mondat után most bizonyára többen is arra gondolnak, hogy szegény barátomnak ellopták az autóját (ami ugye a mai fővárosi viszonyokat ismerve nem is lenne oly meglepő...), ám ezúttal nem ez történt.
A szép, verőfényes hétköznap ugyanis nem volt alkalmas arra, hogy eltulajdonítsák a kocsit. Ehelyett inkább mind a négy kerekétől szabadították meg a járművet úgy, hogy az eltulajdonított felniken és abroncsokon kívül még közel félmilliós kárt okoztak az autóban, ugyanis a fékeket, a futóművet, valamint a fényezést is hazavágták a "kedves fiatalemberek".
A "segítőkész" rendőrök mintegy félórás "közelharc" után ugyan felvették a jegyzőkönyvet, illetve feljelentés is készült, de már ekkor közölték, hogy alig egy hónap múlva lehet várni a hivatalos papírt, miszerint a nyomozást megszüntették, miután nem találtak semmi használható nyomot, információt...
Na ezek után tuti nem fogja többet ilyen parkolóban hagyni autóját ismerősöm!
No, de akkor hol is parkoljon?
A Szabadság téri mélygarázsban több száz forint per óra költségen, ahol ráadásként még a szolgáltatást nem igazán nyújtó "pincében" a parkolásért keményen fizető autósnak kell megalázkodnia, ha nincs aprója, mivel a "portáskisasszonyokat" zavarja a trécselésben, ha valaki éppen fizetni szeretne?
Vagy esetleg a Bazilikánál, ahol semmi garancia nincs arra, hogy az automata technika ki is adja a nap végén az otthagyott autót?
Netán parkoljon a felszínen, ahol ugyan csak közel kétszázat kell fizetni óránként, ám semmi garancia nincs arra, hogy az autótolvajok nem tulajdonítják el a gépjárművet, illetve néhány "mazsola" nem zúzza le a kocsi fényezését?
Ördögi kör!
Ráadásként a belvárosi kerületekben arra készülnek, hogy a felszíni parkolást még tovább drágítsák, hogy csökkentsék a zsúfoltságot...
Marad tehát a tömegközlekedés?!
Igaz, a 4-es, 6-os villamosok éppen nem járnak...
...a "kettes metrót" pedig heteken belül autóbuszokkal fogják pótolni...
...ráadásul a fővárosi útjavítási projekt is gőzerővel folyik.
Ezek szerint a tömegközlekedés sem maradhat!
Hogyan tovább?
Íme néhány alternatíva:
Gyalogosan - kicsit lassú, kicsit fárasztó, de legalább tudhatjuk, mire számíthatunk...
Kerékpárral - viszonylag gyors, ám igen életveszélyes és "ólomgazdag"...
Motorral, robogóval - rendkívül gyors és életveszélyes...
Jachttal, csónakkal - a jacht drága, a csónak (kajak, vagy kenu) olcsóbb, ám nagy kérdés, hogy hol tároljuk napközben a vízi alkalmatosságunkat...
SEHOGY - maradjunk otthon, vagy mennyünk nyaralni!
Ez utóbbi mindenképpen üdvözítő lehetne, hiszen addig sem kell a közlekedésen, illetve a parkoláson gondolkoznunk...
hirado
2006.05.18. 09:13