Máris megmutatkozik az importautók piacán annak a hatása, hogy az utóbbi másfél évben stabilnak mondható 250 forint körüli euróárfolyam 270 forint közelébe süllyedt - írja a Magyar Nemzet.
Az év első három hónapjában 4,13 millió járművet adtak el Európában, 3,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Leginkább a Volkswagen és a FIAT érzékelte a növekedést, a Peugeot, a Ford és a GM megtartotta piaci részesedését, a Renault viszont visszaesett. A Suzuki 30 százalékkal növelte eladásait, de továbbra is kis szereplőnek számít az európai piacon.
Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke a lapnak elmondta: a forintpiac ingadozása általában nem mutatkozik meg az új autók árában. A listaárakat az importőrök határozzák meg az átváltási kurzus alapján. Mivel az új autók piacán erős a verseny, a kereskedőknek nem érdekük az árak változtatása, különösen nem az emelése, vagyis egy bizonyos mértékig "lenyelik" az árfolyam ingadozását.
A Suzuki vevőit fenyegeti a legkevésbé a forint gyengülésének hatása, mivel a cég kínálatában többnyire hazai gyártású kocsik szerepelnek, kivéve a márka legolcsóbb kisautóját, amely Indiában készül, és a terepjárók.
A személyautók legjelentősebb hazai importőre, a Porsche Hungaria viszont a gyors reagálású társaságok közé tartozik. A cég április elején új árlistát bocsátott ki a márkakereskedéseknek, amelyen a korábbiaknál 4 százalékkal magasabb árak állnak. A drágulás nem vonatkozik a raktárkészletből rendelt autókra.
A Mazda átlagosan 3 százalékkal emelt. A Toyota elméletben az árfolyamhoz igazítja árait, de ez a gyakorlatban nemigen érvényesül. A Renault egy-másfél hónapos késéssel reagál a kurzus alakulására, az Opel pedig csak az év elején határozza meg árait, és ettől csak rendkívül indokolt esetben tér el, például akkor, ha az euró értéke eléri a 300 forintot.
hirado
2006.04.18. 13:13