Egy évvel, 2008-ra tolódik el az Aldi magyarországi piacra lépése, mert a Lidlnél is keményebbnek tartott, családi tulajdonban lévő német diszkontlánc alaposabban fel akar készülni az indulásra - írja a Népszabadság.
A "diszkontkirály" már 30-40 telket már megszerzett hazánkban, a sikeres debütáláshoz azonban ennél több üzletre van szüksége, és még az sem kizárt, hogy ezért egy már működő láncot szerez majd meg, boltnyitásra alkalmas ingatlanból ugyanis már elég kevés van. Egyelőre az sem dőlt még el, milyen néven mutatkozik majd be nálunk az óriás, amely a nemzetközi piacon ugyan az Aldi nevet használja, a magyar divíziót azonban Ausztriából irányítják majd, ahol viszont Hoferként ismerik. A magyar leánycég kiépítése mindenesetre már gőzerővel folyik, az Aldi Magyarország Holding Vagyonkezelő Kft. tavaly decemberi megjelenése után a Mai Piac, az élelmiszer-gazdaság szaklapja szerint már az osztrák irányítókat is kiválasztották, és januárban megkezdődött a magyar vezetők képzése is. A hírek szerint a német társaság egy 60 ezer négyzetméteres logisztikai központot épít majd Biatorbágy közelében, és 4-5 vidéki városban is lesznek majd raktárai.
Szakértők szerint a Lidléhez kísértetiesen hasonló üzleti módszerekkel dolgozó Aldi megjelenése újabb háborút indít majd el a kiskereskedelmi piacon. A cég puritán berendezésű boltjaiban mindössze 800-féle, nagyrészt saját márkás terméket kínál majd, és megelégszik majd a 3-4 százalékos haszonkulccsal. Hogy nagy mozgás lesz, azt már a Lidl belépője is jelzi, az ACNielsen felmérése szerint ugyanis leginkább az egy év alatt 51 tagú hálózatot kiépítő német láncnak köszönhető, hogy 2003-2005 között 13,2 százalékról 16 százalékra növelték részesedésüket a diszkontláncok a magyarországi kiskereskedelmi forgalomban. A szakértők a Lidl megjelenésével magyarázzák azt is, hogy a többi diszkontlánc, sőt az addig taroló hipermarketláncok, a Tesco, a Cora és az Auchan is kénytelenek voltak valamelyest átrajzolni választékukat, illetve lejjebb vinni áraikat.
hirado
2006.03.02. 10:32