HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > ÜZLET > Nem valók orvosi hirdetések a kuponos oldalakra

t: 1237

Nem valók orvosi hirdetések a kuponos oldalakra

Mellplasztika fél áron, teljes körű labor fillérekért és tokafogyasztás szinte ingyen kuponos akcióban. A Magyar Orvosi Kamara (MOK) és a Magánorvosok Országos Szövetsége (MAOOSZ) jogszabály-módosítást kezdeményez azért, hogy a magánorvosok etikusan reklámozzák szolgáltatásaikat, és ne lehessen pusztán az olcsósággal eladni egészségügyi szolgáltatásokat. A két szervezet nyílt levélben fordult Balog Zoltánhoz, az Emberei Erőforrások Minisztériuma (Emmi) vezetőjéhez, valamint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnökéhez és az Országgyűlés Egészségügyi bizottságának elnökéhez.

Éger István, a MOK elnöke a Napközben pénteki adásában azt mondta, a közfinanszírozott egészségügy elégtelensége megnöveli a vágyat a magánellátásra, amely lehet nagyon jó is. A kamarai vezető szerint a problémát az jelenti, ha a magánellátásokat nem megfelelően reklámozzák, ezért a terület speciális szabályozást igényel.

A gyógyítás közgazdaságilag különös jószág, a szolgáltatás emberek közötti bizalmi viszonyon alapul és a munka tárgya is az ember, annak lelke, teste. Itt tehát másképp kell egy picit hozzáállni, erről van mindösszesen szó – fogalmazott Éger István. A kamarai vezető a Kossuth Rádió műsorában hangsúlyozta, „semmi baj általában a kuponos ügyekkel”, nem akartak ennek a kereskedelmi formának a működésébe beavatkozni. „Ez a módszer teljesen rendben van, csak nem az orvosi szolgáltatásra való, szerintünk” – tette hozzá Éger István.

A MOK és a MAOOSZ nyílt levelére született egy válaszlevél is, a Bónusz Brigádtól. A rendkívül kedvezményes közösségi vásárlásokat közvetítő oldal egyik tulajdonosa, Heller Gábor a Napközben pénteki adásában azt mondta, cégük marketingszolgáltatást végez, a másfajta reklámokhoz képest azzal a különbséggel, hogy komoly értéket adnak hozzá a hirdetéshez. Kiemelte: százszázalékos minőségi garanciát nyújtanak, vagyis, ha valaki nem azt kapta, amit várt, akkor visszakapja a pénzét.

Éger István szerint azonban a beteg nem tudhatja, hogy mit várhat el a szolgáltatását kuponos akcióban felajánló orvostól. Hozzátette azonban, hogy nemcsak a kuponos hirdetésekről van szó, hanem más harsány, egyéb hirdetési felületeken megjelentetett, esetleg a konkurencia árait túlzottnak feltüntető reklámokról is. A MOK elnöke hangsúlyozta, óriási információs aszimmetria van ugyanis az orvos és a páciens között. A beteg bizalma nélkülözhetetlen, és az ellátás kezdete előtt, intim körülmények között kell megkapnia azt az információt, amely alapján meghozhatja a döntését arról, hogyan akarja megkapni az igényelt gyógyítást.

Heller Gábor válaszként azt mondta, a Bónusz Brigád soha nem tett közzé olyan hirdetést, amelyben annak feladója más hasonló szolgáltató áraira hivatkozva a konkurense alá ígért. A közösségi vásárlást szervező oldal vezetője a Kossuth Rádió műsorában felajánlotta a MOK elnökének, hogy segítsen nekik egy olyan szöveg megfogalmazásában, amelyből a vevők megtudják, hogy mire kell ügyelniük, mielőtt egy egészségügyi szolgáltatást megvásárolnak.

Éger István szerint Nyugat-Európában sokkal keményebben szabályozott az orvosi reklámtevékenység, és korábban Magyarországon is szigorúbbak voltak a feltételek. A 2000-es évek közepén, „a nagy neoliberális roham” kapcsán tiltották meg a MOK-nak, hogy az orvosi etikai kódexben szorosabb szabályozást tartsanak érvényben.

hirado

2013.04.14. 16:56

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek