
Ellenőrizzük a fuvarozáshoz szükséges iratokat, illetve engedélyeket, valamint azt, hogy a szóban forgó szállítmány tekintetében a gazdálkodók eleget tettek-e adófizetési kötelezettségüknek – beszélt a részletekről Kalácska Csaba, a NAV Nógrád Megyei Vám- és Pénzügyőri Igazgatósága igazgatóhelyettese.
A pénzügyőrök minden fuvarokmányt digitalizálnak, majd a szállítmány adatait a helyszínen összevetik a NAV központi adatbázisával.
Volt olyan szállítmány, amely miután belépett az országba, és elért a telephelyig, négyszer cserélt gazdát, vagyis a cégek megpróbálták egymásnak átjátszani. Volt olyan is, amikor a sofőrről kiderült, hogy éppen munkanélküli segélyen van – számolt be a tapasztalatokról Schuller Attila, a NAV jövedéki szóvivője.
Ha kiderül, hogy a fuvarozónak, vagy a címzettnek adótartozása van, vagy esetleg nem is létezik, a NAV a helyszínen lefoglalja a szállítmányt.
Az új ellenőrzési módszer az adóhivatal és a pénzügyőrség adatbázisának összekapcsolása révén jött létre. Bevezetése óta - egy hét alatt - a pénzügyőrök 7 kamionnyi ruházati terméket és 2 kamionnyi napraforgót foglaltak le több mint 84 millió forint értékben.
hirado
2013.03.28. 11:02