HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > ÜZLET > Autós Nagykoalíció: Már nem térnek vissza a régi kedvezmények

t: 1272

Autós Nagykoalíció: Már nem térnek vissza a régi kedvezmények

Tavaly összesen 53 431 új személyautó került forgalomba Magyarországon, ami 18 százalékkal több, mint 2011-ben. Az adatok akár derűlátásra is okot adhatnának, de hozzá kell tenni, hogy a válságot megelőző években az újautó-értékesítés meghaladta a 200 ezer darabot. Az eladások csökkenésével ismét öregedni kezdett a gépjárműállomány is, az átlagkor 12,5 év, pedig volt már 10,5 év is.

A kocsik átlagéletkorát az itthon kínált új autók iránt visszaesett kereslet mellett az ezzel párhuzamosan növekvő használtautó-import is megemeli. A behozott használt gépkocsik száma nagyjából megegyezik az eladott új autókéval, az átlagéletkori adat pedig egy év alatt hat hónappal romlott. Az import 54 százalékát tíz évesnél idősebb kocsik teszik ki – mondta el a G7 című műsorban Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke.

A szakmai egyesület vezetője szerint ezen a helyzeten csak az segíthetne, ha újból vonzó lenne az új autó. Megjegyezte, hogy jelenleg hat új modell is található 3 millió forintos ár alatt a családi kocsik körében, amivel már a „realitások határát feszegetik az autógyártók”.

Knezsik István szerint a kereslet élénkítéséhez a kedvező kamatozású hitelkonstrukciók mellett törvényi szabályozás is szükséges lenne. Megjegyezte, a regisztrációs adó jelentősen rontotta a piacon az új autók pozícióját. Azt is hangsúlyozta, arra kedvező változások esetén sem lehet számítani, hogy a korábbiakhoz hasonlóan, kezdő részlet nélkül, kamatmentes kölcsönnel kínálják majd a járműveket.

Knezsik István szerint a magyar piac „reális volumene” 150 ezer darab új jármű lenne évente, ebből 120 ezer személygépkocsi és 30 ezer a kishaszongépjármű. A szakmai egyesület vezetője hozzátette, a korábbi, ennél magasabb eladások oka, hogy a válság előtti időkben sokan előrehozták a vásárlásukat, mert nem kellett induló összeget fizetni, a hitelkamatok pedig nagyon kedvezőek voltak.

A G7 című műsorban az is elhangzott, a tavalyi 50 ezer darab körüli értékesítés körülbelül ötöde történt egyéni ügyfél számára. A vásárlások többsége, mintegy 70-80 százaléka céges flottaértékesítésből származik, azt azonban nehéz pontosan meghatározni, hogy ezek az autók valóban céges használatban vannak-e.

Knezsik István arról is beszélt, hogy az elmúlt években a márkakereskedések fele bezárt. A válság előtt 1100 értékesítési és szervizpont volt a márkakereskedések oldalán, ez a szám mára 500 alá csökkent, azonban a szakértő szerint a talpon maradtakat vélhetően már nem fenyegeti ez a veszély. Fontos lenne ugyanakkor, hogy a hivatalos szervizek nagyobb számban működjenek, mert ezen a téren meglehetősen nagy anomáliák tapasztalhatók a piacon. Fontos, hogy „egyenlő pályán egyenlő esélyek legyenek”, a hivatalos szervizek nem tudnak azokkal a konkurensekkel versenyezni, akik nem fizetnek adót. A járműjavítás piacának 70 százaléka jelenleg a feketegazdaság része – tette hozzá a Kossuth Rádióban Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke.

hirado

2013.03.17. 10:18

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek