Hónapok óta sebesség korlátozással közlekednek a szerelvények a hármas metró vonalán. A sínek többször eltörtek, a szerelvények régiek és az aluljárók is elavultak. A Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke a Híradónak azt monda, a rossz sínek tovább rongálják a szerelvényeket, amelyek amúgy is elöregedtek.
Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezete elnöke a Híradónak elmondta, hogy a rossz sínek teszik tönkre a járműveket is. Hozzátette: napirenden vannak ismét a forgóváltó repedések, tehát a pálya rosszabb állapotban van, jobban rezeg.
A BKV szakemberei éjszakánként már cserélik a síneket a MÁV-tól vett használt darabokra. A szakértők szerint az azonban csak átmeneti megoldást jelenthet. A hármas metrót 1976-ban kezdték el építeni, azóta még egyszer sem újították fel teljeskörűen. Most 600 millió forintos támogatást kapott a BKK a felújításra.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója szerint még idén elindulnak a felújítási munkák, aminek része lehet a Káposztásmegyeri pálya meghosszabbítása is, hiszen ez egy régóta megígért és szükséges fejlesztés. A legfontosabb eleme a projektnek azonban az állomások felújítása, valamint a pályaszerkezet és az öreg szovjet szerelvények cseréje lesz – tette hozzá.
Várhatóan 2015-ben indulhat el a munka. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület viszont nem várna évekig a szerelvények cseréjével. Dorner Lajos az egyesület vezetője a Híradóban úgy fogalmazott, hogy a rekonstrukciós tervek elkészültéig átmenetileg használt sínekre és szerelvényekre lehetne cserélni a mostaniakat.
Az előzetes tervek szerint a hármas metró teljes felújítása 100 milliárd forintba kerül majd, amelyhez uniós pénzekre is pályázik a főváros.
hirado
2013.03.08. 23:59