
Átadták a forgalomnak a 4-es metró beruházáshoz kapcsolódó, mintegy száz férőhelyes Rákóczi téri mélygarázst szerdán Budapesten.
Tarlós István főpolgármester ismertette, hogy a beruházás 1 milliárd 250 millió forintba került.
A városvezető kitért arra is, hogy a metró szerkezetépítése döntően befejeződött, jelenleg már csak kisebb garanciális, hibajavítási munkák vannak folyamatban. Hozzátette: a beruházás első szakaszának várható összköltsége 373 milliárd helyett 452 milliárd forint, amely tartalmazza a többletkövetelések becsült legmagasabb értékét is.
A főpolgármester az új metrók számítógépes vezérléssel összefüggő meghibásodásával kapcsolatban szólt arról is, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV a szerződés értelmében tudja kötelezni az Alstomot új szoftver telepítésére, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő.
A 3800 négyzetméteres mélygarázst a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) működteti, behajtani a tér Vásár utcai részén lehet, a kijárat pedig a Déri Miksa utca felől van.
A főpolgármester szavai szerint a Rákóczi téren a "padlástól a pincéig" minden megújul, a felszínrendezés idén elkészül.
A városvezető kitért arra is, hogy a metró szerkezetépítése döntően befejeződött, jelenleg már csak kisebb garanciális, hibajavítási munkák vannak folyamatban. Hozzátette: a beruházás első szakaszának várható összköltsége 373 milliárd forint helyett 452 milliárd, amely tartalmazza a többletkövetelések becsült legmagasabb értékét is. A korábbi költségvetés az egymilliárd forint értékű egységes digitális rádiórendszer kialakításával, és a közel tízmilliárd forintba kerülő kelenföldi csomóponttal bővült, a korábbi előnytelen szerződésekből fakadó többletkövetelésekre maximum 68 milliárd forintot számolnak, de ez nem jelenti azt, hogy ténylegesen a teljes összeggel növekednek a költségek.
Tarlós István tájékoztatása szerint a Baross tér felszínrendezése tavaly novemberben megindult, a munkák befejezése 2014-re várható.
Tavaly november végén sikeresen lezajlott a Kelenföldi pályaudvar és a Móricz Zsigmond körtér közötti szakasz pályatesztje - folytatta - így decemberben megkezdték a prototípus metrószerelvény felkészítését annak érdekében, hogy a 2014 első felére tervezett utasforgalmi tartampróba tartható legyen.
A főpolgármester az új metrók számítógépes vezérléssel összefüggő meghibásodásával kapcsolatban szólt arról is, hogy a BKK és a BKV a szerződés értelmében tudja kötelezni az Alstomot új szoftver telepítésére, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója ezzel kapcsolatban jelezte: kicsit más szoftver működik, mint más metrókban, mert külön rendelte meg a korábbi városvezetés a biztosítóberendezést a Siemenstől és a vonatokat az Alstomtól, ezért ezeket össze kell illeszteni. Ezt tavasszal lehet megtenni, amikor a kettes vonalon már csak Alstom közlekedik, addig egy ideiglenes szoftverrendszer fut, amit frissíteni kell. Ez egy éjszakai üzemszünetben elvégezhető, emiatt nem esnek ki hosszú időre a vonatok az utasforgalomból - mondta a vezérigazgató.
hirado
2013.02.06. 14:14