
A Vidékfejlesztési Minisztérium tavaly arról állapodott meg a nagyobb áruházláncokkal, hogy azok ne népszerűsítsék az importtejet és -sajtot.
Az Agrárgazdasági Kutatóintézet felmérése szerint a megállapodás óta 50 százalékkal többet adtak el a másfél százalékos dobozos magyar tejből.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elmondta: az elmúlt hónapokban a magyar és az importáru közötti árkülönbözőség elolvadt, így elenyésző közöttük a különbség, ez pedig magával hozta azt, hogy a magyar tartós tejek sokkal nagyobb részarányban fogynak, mint korábban.
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács társelnöke szerint ha több magyar tejet tudnak eladni, akkor a boltokban is tovább csökkenhet a különbség a hazai és a külföldi tej ára között. „Ha a forgalmunk és a termelésünk nő, akkor költséghatékonyabbak is tudunk lenni és versenyezni tudunk ezekkel az árakkal” – mondta Mélykuti Tibor.
Az összesítés szerint nemcsak a magyar tejet, hanem a magyar sajtot is keresik a vásárlók. Tavaly 9 százalékkal több trappistát adtak el a boltok, mint egy évvel korábban.
hirado
2013.01.24. 20:33