
Sármelléken egyelőre a turisták, Győrben pedig az üzleti élet szereplői használják ki leginkább a kisebb reptereket, a közeljövő fejlesztései ugyanakkor komoly lehetőségekkel kecsegtetnek.
2012 áprilisában indult meg a tavalyi szezon a Sármelléken található Hévíz-Balaton Airport repülőtéren. Ide főként német turisták érkeznek, akadnak olyanok, akik már tizenkét éve visszajárnak Magyarországra, és örülnek, hogy ezt repülővel is megtehetik. A gazdasági válság ugyanakkor a reptér működésére is rányomta a bélyegét, számos tulajdonos után végül az önkormányzat döntött úgy, hogy átveszi a létesítményt. Hévíz polgármestere korábban úgy nyilatkozott: fontos szempont, hogy a hévízi érdekek kiszolgálása mellett a térségnek is sok előnye származhat a reptér működéséből.
Papp Gábor a Kossuth Rádiónak elmondta: a tervek szerint haladnak a fejlesztésekkel, új szerződések révén pedig idén már egy rigai menetrendszerű járat is érkezik majd, ami azért különösen jelentős, mert átszállásokkal mintegy 30 város van rákötve erre a járatra a Baltikumból és Skandináviából. A városvezető arról is beszélt, hogy repterük minden technikai és törvényi előírásnak megfelel, így minden feltétel adott ahhoz, hogy egyre több gépet fogadjanak. Régiós adottságaik miatt elsősorban a turistákra koncentrálnak, de az áruszállításra is be vannak rendezkedve, ami a régió nagyobb városainak szempontjából fontos – fogalmazott Papp Gábor.
A kelet-magyarországi régió fontos reptere Debrecenben található, Papp László alpolgármester szerint fontos gazdaságszervező centrum. Amikor tíz évvel ezelőtt az önkormányzat a repteret érintő fejlesztésekről döntött, akkor nem pusztán Debrecennek, hanem a régiónak szánt fejlesztésben gondolkodtak – emelte ki. A menetrendszerinti járatok elindításával a 2012-es év meg is hozta a kívánt áttörést, hiszen története legsikeresebb évét produkálta a reptér – hangsúlyozta Papp László.
Egy schengeni akkreditációval rendelkező nemzetközi repülőtér jelentős gazdaságösztönző szereppel bír, ez a feltétel a környező régióknál és településeknél hiányzik, így nagy előnyt jelent – közölte. Az alpolgármester megjegyezte: tavaly több mint 50 ezer utasuk volt, terveik szerint idén jócskán átlépik a 100 ezres utas számot is. Jelenleg három nagy nyugat-európai város, London, Milánó és Eindhoven is elérhető Debrecenből, 2014-ig pedig a reptérhez kötött vasúti pályákat is felújítják – jelentette ki az alpolgármester, hozzátéve: a mintegy 2,6 milliárd forintos beruházást 1,3 milliárdos állami támogatással valósítják meg. Kifejtette: ezzel egy vasúti logisztikai központ épül, amelyhez egy nyolcezer négyzetméteres irodaház is készül.
Más a helyzet Győrben, ahol 2003 óta működik reptér, ekkor építettek egy csaknem 450 méter hosszú aszfaltozott kifutópályát, itt elsősorban az üzleti és gazdasági élet igényeit szolgálják ki – mondta a Napközben című műsorban a Győr-Pér Airport ügyvezetője. Vadász László kiemelte: az Audi az első naptól fogva rendszeres járatokat indított ide, jelenleg heti 26 érkezik, tavaly több mint 30 ezer utas fordult meg a repülőtéren, ez rekordnak számít – tette hozzá. Indulása óta folyamatosan nő a forgalom, a legújabb fejlesztések nyomán pedig hosszabb kifutópályát építenek, ami az eddigiek mellett újabb géptípusok fogadását is lehetővé teszi – nyilatkozta a Kossuth Rádiónak Vadász László.
hirado
2013.01.20. 18:09