HIRDETÉS
HIRDETÉS

HÍREK > ÜZLET > Csak az infláció mértékéig emelhetnek árat a vezetékestelefon-szolgáltatók

t: 404

Csak az infláció mértékéig emelhetnek árat a vezetékestelefon-szolgáltatók

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság közleménye szerint a cégeknek továbbra is biztosítaniuk kell előfizetőiknek a közvetítőválasztás lehetőségét.

A piacon működő jelentős piaci erejű vezetékestelefon-szolgáltatók - az Invitel, a Magyar Telekom és a UPC - legfeljebb az éves infláció mértékével megegyezően emelhetik havi díjaikat 2013-ban - erről határozott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Az NMHH pénteki közleményében kifejti, hogy immár negyedszer folytatta le piacelemzési eljárását a vezetékestelefon-szolgáltatások kiskereskedelmi piacán.

Az elemzésbe bevont szektor a hagyományos telefonszolgáltatásokat, az internetalapú telefonszolgáltatásokat és az előfizető által kért, meghatározott helyen használható mobilszolgáltatásokat foglalja magában. A határozat célja, hogy védje az előfizetők érdekeit és biztosítsa a verseny hatékonyságát - olvasható a közleményben.

Új alapokra helyezett elemzési eljárása során a hatóság három jelentős piaci erejű szolgáltatót azonosított: ezek a Magyar Telekom, az Invitel és a UPC. "Számukra a piaci verseny ösztönzése és az előfizetők védelme érdekében kötelezettségek írhatók elő" - véli az NMHH. A hatóság a három szolgáltató számára határozatban írta elő az indokolatlanul magas díjak alkalmazásának tilalmát. Eszerint a jelentős piaci erejű szolgáltatók a vezetékestelefon-előfizetési díjaikat 2013-ban nem emelhetik az éves inflációnál nagyobb mértékben.

Ezen túlmenően továbbra is kötelesek előfizetőik számára biztosítani a közvetítőválasztás lehetőségét is. Egyetlen szolgáltató sem korlátozhatja a közvetítőválasztást, azaz előfizetők egy időben több szolgáltatóval is állhatnak szerződésben, és szabadon dönthetnek arról, hogy mely távközlési cég tarifáit használva kezdeményeznek hívásokat.

A szolgáltatóknak továbbra is tilos az előfizetők indokolatlan megkülönböztetése, de ezt a kötelezettséget már a hírközlési törvény írja elő. Ennek értelmében a szolgáltató nem köthet olyan hűségszerződést, amit az előfizető csak aránytalan és nem indokolható költségek megfizetésével lenne képes módosítani vagy felmondani - hívja fel a figyelmet az NMHH.

A hatóság felidézi, hogy a piacelemzési munka 2012 májusában kezdődött, és a nemzeti konzultációra bocsátott határozattervezet október elejére készült el. Az NMHH november 16-án jelentette be az Európai Bizottságnak és a tagállamoknak a határozattervezetet. A bizottság december 17-én küldte el válaszát, amelyben - egy észrevétel megfogalmazása mellett - elfogadta a határozat tartalmát.

hirado

2013.01.18. 14:41

| Többi

vissza a rovathoz | vissza címoldalra

Legfrissebb hirek